ماهنامه الضحی منتشر شد

کدخبر: 2211009

بیست و دومین شماره از ماهنامه معرفتی و دینی الضحی وابسته به شورای مذهبی درزی های لبنان در ۱۲۸ صفحه به صورت تمام رنگی در بیروت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بیست و دومین شماره از ماهنامه معرفتی و دینی الضحی وابسته به شورای مذهبی درزی های لبنان در 128 صفحه به صورت تمام رنگی در بیروت منتشر شد.

در این شماره عناوین ذیل را شاهد هستیم:

مناسبت ها و فعالیت ها. اخلاق توحیدی شخصیت های درزی های موّحد. پرونده ویژه این شماره که در دو بخش تقسیم شده است.

در بخش مناسبت ها و فعالیت ها گزارشی از مراسم ولیمه خیریه کمیته اجتماعی و نیز برگزاری مراسم گرامیداشت در مرکز دینی درزی ها، صدور بیانیه شورای مذهبی درزی ها در دفاع از بیت المقدس و پایتخت ابدی فلسطین بودن آن و رد هرگونه تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به این شهر، و در پایان فعالیت های ماه گذشته رهبر مذهبی درزی های لبنان شیخ نعیم حسن ارائه شده است.

در بخش اخلاق توحیدی به ارائه خاطراتی از شکیب ارسلان از رهبران سیاسی درزی ها به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد درگذشت وی پرداخته و در ادامه نصایح اخلاقی را از عارف و شاعر درزی «ابوشقرا» منتشر کرده است.

در بخش پرونده این شماره به موضوع قدس و بیت المقدس و مقالات مرتبط با آن که توسط درزی ها منتشر شده و نیز تاریخچه ای از بیت المقدس و تعرض هایی که به آن شده ارائه نموده و سپس به مناسبت یکصدمین سال تولد کمال جنبلاط رهبر سیاسی فقید درزی ها به ارائه مطالبی درباره این شخصیت سیاسی درزی از زندگینامه تا فعالیت های سیاسی و مبارزات او و بخشی از سخنانش می پردازد.

در ادامه اطلاعاتی از شهر حاصبیا از نظر گردشگری و اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ارائه و در پایان گزارشی از وضعیت مدارس دولتی در لبنان و مشکلات آن و نیاز به ایجاد اصلاحات آموزشی در نظام تعلیم و تربیت لبنان و گزارشی از شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت ارائه و تعدادی از کتاب های جدید منتشر شده معرفی شده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: