حزب الله منتشر کرد؛

انتشار کتاب «سیاست آمریکا در سوریه پس از داعش، گزینه‌ها و سناریوها» در لبنان

کدخبر: 2211014

مرکز مشاوره، مطالعات و اسناد وابسته به حزب الله، شماره یازدهم از سلسله تحلیل های راهبردی مسائل روز با عنوان ارزیابی اوضاع تحلیلی را با عنوان« سیاست آمریکا در سوریه پس از داعش، گزینه ها و سناریوها» در ۴۶ صفحه در بیروت منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مرکز مشاوره، مطالعات و اسناد وابسته به حزب الله، شماره یازدهم از سلسله تحلیل های راهبردی مسائل روز با عنوان ارزیابی اوضاع تحلیلی را با عنوان« سیاست آمریکا در سوریه پس از داعش، گزینه ها و سناریوها» در 46 صفحه در بیروت منتشر کرد. در مقدمه این تحلیل به موضوع حمایت آمریکا از گروههای تروریستی در سوریه اشاره شده و گزارشی از اقدام های آمریکا در سوریه از زمان تشکیل ائتلاف به ظاهر مخالف با داعش ارائه نموده و در ادامه به سناریوهای پیش روی واشنگتن در قبال مسئله سوریه می پردازد که شامل گزینه های زیل می باشد: داعش به عنوان انتخاب اول؛ گزینه دوم حضور طولانی مدت آمریکا در سوریه؛ گزینه سوم تضعیف نفوذ ایران در منطقه و سوریه. به عنوان گزینه ای دیگر وی به بحث عقب نشینی و خروج آمریکا از سوریه اشاره می نماید که شامل سناریوهای مختلفی مانند خروج فوری از سوریه و پیامدهای مثبت و یا منفی آن،خروج زمان بندی شده از سوریه با ایجاد تمهیدات لازم و ارزیابی پیامدهای مثبت و منفی آن؛ گسترش دامنه مأموریت حضور نیروهای آمریکایی در سوریه و ماندن به صورت نا محدود در این کشور بوده و در پایان تمام موارد یاد شده را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد.

در پایان تصاویری از نقشه محل استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه و نیز برخی بیانیه های صادر شده از گروههای تروریستی پیوست شده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: