برنامه های رادیو قرآن در ماه رمضان/ از «صدای ربنا» تا «سحرنامه»

کدخبر: 2211043

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی قرآن به تشریح برنامه های این شبکه در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: شبکه رادیویی قرآن برای این ماه پرخیر و برکت ویژه برنامه های جدید و بسیار متنوعی را پیش بینی کرده که تقدیم مخاطبان ارجمند می کند.

وی با اشاره به برنامه های پیشواز و استقبال رادیو قرآن بیان داشت: برنامه ی راز آسمان با موضوع موضوع فلسفه و چگونگی استهلال ماه رمضان با حضور کارشناس نجوم (ابوالفضل کوه کرم) روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹:۰۰-۱۹:۳۰ به صورت زنده تقدیم شنوندگان خواهد شد.

مدیر رادیو قرآن افزود: برنامه ی ضیافت حقیقی که مجموعه سخنرانی های حضرت آیت ا.. شجاعی پیرامون ممقدمات روحی و معنوی ورود به ماه مبارک رمضان است، روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ساعت ۲۲:۱۰-۲۲:۴۵ به سمع علاقه مندان می رسد.

یکی از برنامه های مهم و شاخص نیز با عنوان سحرنامه با محوریت همراهی با مخاطبان روزه دار که به پیشواز ماه مبارک رمضان رفته اند، روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ساعت: ۳:۰۰ تا ۴:۳۰ بامداد از رادیو قرآن پخش می شود.

ابوالقاسمی با اشاره به ویژه برنامه ی افطار رادیو قرآن، گفت: صدای ربنا با هدف ایجاد فضای معنوی و دعایی لحظات افطار از سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ الی ۲۱ با اجرای رضا خضرایی و تهیه کنندگی محبوبه کلانتر به صورت زنده تقدیم مخاطبان می شود.

وی به دیگر برنامه های پیشواز ماه رمضان پرداخت و گفت: برنامه اشراق با موضوع فضیلت ماه مبارک رمضان و اسرار تقدم ماه رجب و شعبان مقدمه تزکیه و آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان روز چهارشنبه تا جمعه ۲۶، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت به روی آنتن می رود .

ابوالقاسمی به ویژه برنامه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ختم قرآن در ماه مبارک رمضان با ایجاد ۴ کمربند پخش تلاوت ترتیل یک جزء با ویژگی انتخاب تلاوت ترتیل از قاریان خوشخوان، توجه به نوع ضرب آهنگ تلاوت و تناسب آن با ساعت پخش و توجه به زمان استقرار و اقبال مخاطب جهت همراهی با تلاوت قرآن تقدیم می شود. پخش زنده تلاوت ترتیل یک جزء از آران و بیدگل و تلاوت یک جزء به همراه ترجمه با صدای استاد خلیل الحصری و ترجمه استاد قادرپناه، عبدالفتاح طاروطی، محمود علی البناء و پخش تازه های تلاوت و اول بار از برنامه دیگر این شبکه است .

ابوالقاسمی به برنامه های معارف و مفاهیم قرآنی این شبکه اشاره کرد و افزود: برنامه بوستان معرفت، با محوریت سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی، پخش سخنرانی و مرثیه مناسبتی در ایام شهادت مولای متقیان و برنامه قرآن و زندگی به صورت برنامه کارشناس محور با موضوع کارگاه مشاوره ای خانواده سی موضوع اخلاقی کاربردی سبک زندگی قرآنی بر گرفته از سی جزء قرآن به روی آنتن می رود .

مدیر رادیو قرآن ویژه برنامه های اذانگاهی ماه مبارک رمضان را تشریح کرد و گفت: برنامه های سحرنامه، صدای ربنا، تسبیح آفتاب از برنامه های این بخش است .

ابوالقاسمی در برنامه های تعاملی با مخاطبان گفت: برنامه تلاوت درخواستی، شهر قرآن از نمای نزدیک، شبهای انس، دعای افتتاح، لحظه های ناب، پخش دعای جوشن کبیر فصل نیایش از برنامه های این بخش است .

ابوالقاسمی به برنامه های مناسبتی اشاره کرد و گفت: برای ایام ولادت و شهادت ائمه طاهرین (ع) ویژه برنامه هایی را تدارک دیده است .

وی ادامه داد: برنامه قدر قرآن ویژه احیا با موضوع مراسم احیاء با سخنرانی شخصیت های قرآنی آیت الله جوادی آملی و حجت الاسلام انصاریان پخش خواهد شد .

مدیر رادیو قرآن از پخش برنامه قسم به زیتون برای روز قدس خبرداد و برای استهلال ماه مبارک شوال و پخش زنده نماز و خطبه عید فطر به امامت رهبر انقلاب و عید سعید فطر ویژه برنامه هایی تدارک دیده شده است .

برنامه تفسیر آفتاب با موضوع درس تفسیر سوره حمد امام خمینی (ره) روزهای ۲۹ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد از ساعت : ۱۶:۱۵الی ۱۶:۴۰ به سمع شنوندگان خواهد رسید. مستند از ملک خمین تا ملکوت خدا نیز با موضوع مستند زندگی امام خمینی (ره) روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۴/۳/۹۷ و ۱۵/۳/۹۷ ساعت ۱۶:۱۵، ۱۴:۳۰و۱۵:۰۰ و روز دوشنبه ۱۴/۳/۹۷ ساعت۲۱:۱۰ و ۲۱:۵۵ پخش می شود.

وی در پایان گفت: مستند با فرزانگان نیز با موضوع شخصیت امام خمینی (ره) روزهای یکشنبه و چهارشنبه ۱۳/۳/۹۷تا ۱۶/۳/۹۷ساعت ۱۴:۵۵ به سمع شنوندگان خواهد رسید.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: