معاون دریایی سازمان بنادر عنوان کرد

اعمال تخفیف‌های تعرفه‌ای در بندر چابهار بابت صادرات و ترانزیت/ اعزام چندین غواص به محل غرق شدن سانچی

کدخبر: 2211200

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای توسعه ترانزیت کالا از کشور و افزایش صادرات از بنادر تخفیف‌های تعرفه‌ای از سوی سازمان بنادر اعمال شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هادی حق شناس امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بیمه خدمه و کشتی نفت کش سانچی اظهار داشت: موضوع بیمه به تجهیزات و خدمه سانچی همه مربوط به شرکت ملی نفت کش است؛ ما در سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس آیین نامه بررسی علل سوانح تکلیف خود را انجام دادیم و کار سازمان بنادر به عنوان حاکمیت دریایی کشور تمام شد.

وی ادامه داد: گزارش سانحه سانچی به سازمان جهانی دریانوردی ارائه شد، همچنین در اختیار نفت کش قرار گرفت و وکلای نفت کش باید بقیه کار را دنبال کنند.

معاون دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه در این سانحه ایران و چین نظرات خود را درباره علت وقوع حادثه بیان کردند، گفت: هر جا که مباحث کارشناسی مطرح است، لزوماً ممکن است، کارشناسان به نظر واحد نرسند.

حق شناس اظهار داشت: در این حادثه بسته به نوع بیمه پوشش های بیمه ای انجام می شود.

وی درباره خروج مغروقه سانچی از آب، گفت: طبق کنوانسیون لایروبی زمانی به سراغ لاشه کشتی می روند که عامل ناامنی در دریانوردی باشد.

معاون دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه در این باره دو موضوع مدنظر است، گفت: شناورسازی مغروقه سانچی به انتخاب مالک کشتی و همچنین خواسته کشور مالک آبراهه است، آنها بررسی می کنند که این مغروقه آیا ناوبری را به خطر می اندازد یا خیر.

وی ادامه داد: با این حال چون موضوع پیکر متوفیان این سانحه هم مطرح بود، تاکنون چندین بار غواص به عمق آب ها فرستاده شده است.

حق شناس ادامه داد: در بخش تعرفه ها برنامه های مشخصی داریم و تخفیف هایی در تعرفه ها اعمال شد که بیشترین آن در بندر چابهار است که خود مشوقی برای افزایش صادرات خواهد بود.

وی ادامه داد: سازمان بنادر از دو منظر تعرفه ها را کاهش داد یکی در راستای تشویق ترانزیت کالا در کشور و دیگری افزایش صادرات که این تعرفه هم بر کشتی و هم بر کالا اعمال می شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: