یک مقام مسئول خبر داد؛

بیمه حادثه‌دیدگان سانچی به طور کامل پرداخت می‌شود

عنوان

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بیمه سرنشینان و خدمه کشتی نفتکش سانچی گفت: بیمه تجهیزات و خدمه کشتی سانچی همگی مربوط به شرکت ملی نفتکش است و سازمان بنادر بر اساس آیین نامه بررسی علل سوانح، کار و تکلیف خود را انجام داده است.

وی ادامه داد: از نظر سازمان بنادر کار در این خصوص تمام شده و ما گزارش بررسی علل سانحه را در گزارشی صد صفحه ای به سازمان جهانی دریانوردی IMO ارائه داده ایم. یک نسخه از آن نیز در اختیار شرکت نفتکش است و وکلای این شرکت باید بقیه کار را پیگیری کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به پرسشی درباره تعیین مقصر نهایی این حادثه گفت: در هر سانحه ای هر جا که مباحث کارشناسی درباره علت سانحه مطرح می شود ممکن است کارشناسان لزوما به نظر واحد نرسند. از سوی دیگر طبق آیین نامه بررسی علل سوانح، ما در سازمان بنادر صرفا به علت وقوع سانحه می پردازیم و به دنبال مقصر نیستیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره پرداخت بیمه خسارت به خانواده جانبختگان این سانحه گفت: بیمه این کشتیرانی به گونه ای بوده که خسارت آن را به طور کامل پرداخت می کند. نوع بیمه سانچی مشخص بوده و تا آنجا که من اطلاع دارم این نوع بیمه خسارت را بدون در نظر گرفتن مقصر بودن اصلی سانحه به بیمه شونده خسارت را پرداخت خواهد کرد. با این حال بیمه سانچی در اختیار نفتکش است و این شرکت باید درباره آن اظهار نظر کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه چرا اختلاف نظر بین کارشناسان ایرانی و پانامایی و چینی و هنگ کنگی در مورد مقصر بودن کشتی ایرانی یا هنگ کنگی وجود دارد، گفت: از نظر سازمان بنادر تغییر زاویه کشتی کریستال ۱۵ دقیقه قبل از سانحه علت ایجاد سانحه بوده اما طرف مقابل می گوید کریستال در مسیر اصلی خود در شرق به غرب قرار داشته و کشتی ایران که از شمال به جنوب حرکت می کرده باید تغییر مسیر می داده است.

حق شناس درباره بیرون کشیدن لاشه سانچی از اعماق آب های چین گفت: طبق کنوانسیون لایروبی، زمانی به سراغ لاشه کشتی می روند که عامل ناامنی در دریانوردی باشد. برای شناور سازی کشتی اولویت اولا با مالک کشتی است که تصمیم می گیرد آن را شناورسازی کند یا خیر و ثانیا با کشور مالک ساحل و آب های محل غرق شدن کشتی است که آیا ناوبری منطقه را به خطر انداخته است یا خیر.

وی ادامه داد: اما از آنجایی که بحث متوفیان ایرانی و پیکر آنها مطرح بوده است شرکت نفتکش تاکنون چند بار غواص به محل غرق شدن سانچی اعزام کرده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر درباره تعرفه های سازمان بنادر گفت: در حوزه صادرات این سازمان تعرفه مشخصی را پیاده سازی کرده و تخفیفاتی را به صادرکنندگان ارائه می دهد که نقطه اوج آن بندر چابهار است. سازمان بنادر از دو جهت تعرفه ها را کاهش داده یکی در خصوص افزایش ترانزیت کالا از مسیر ایران و دیگری در خصوص صادرات کالا که این کاهش تعرفه ها هم به کشتی و هم به کالا تعلق می گیرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

مدیر کل اسبق دفتر وزارتی وزارت نیرودلایل قطعی‌های اخیر برق را تشریح کرد

امید واهی به غرب مانع توسعه نیروگاه‌ها شد

اروپا از کودتای ترکیه با خبر بود؟

 پانزدهم جولای ی دو‌سال پیش بود که ترکیه به سرخط خبر‌های جهان بدل شد. کودتای نافرجام ترکیه که هنوز ابهامات زیادی در آن وجود دارد. چیزی که در سالگرد این کودتا باعث دوباره مطرح شدن آن شده، توئیت خاویر سولانا، دبیرکل اسبق ناتو و مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مبنی بر اطلاع داشتن اروپا و آمریکا از این کودتا بود.

شیعیان فوعه و کفریا از محاصره خارج می‌شوند

بر اساس این توافق حدود 7000 شهروند محاصره شده این دو شهر شیعه نشین از محاصره تروریست های "النصره، کتیبة التوحید والجهاد و تجمع سرایا داریا" خارج می‌شوند.

۸ اشتباه راهبردی تیم اقتصادی دولت

علیرغم تجربه بحران ارزی سال­های 90 و 91 و نیز ابلاغ سیاست­های کلی اقتصاد مقاومتی در بهمن ماه 1392 در راستای افزایش تاب­ آوری و مقاومت اقتصاد ایران در برابر تکانه­ های داخلی و بیرونی، همچنان طی ماه­ها و سالهای اخیر شاهد خطاهای راهبردی و تصمیمات اشتباه در دولت بودیم که موجبات کاهش 100 درصدی ارزش پول ملی طی هفت ماهه اخیر شد و به نوسانات لحظه ای دلار در بازار دامن زد.

مهم‌ترین مطالب سرویس

مدیر کل اسبق دفتر وزارتی وزارت نیرودلایل قطعی‌های اخیر برق را تشریح کرد
امید واهی به غرب مانع توسعه نیروگاه‌ها شد
یادداشت دکتر وحید شقاقی شهری به بهانه اظهارات اخیر وزیر بهداشت؛
۸ اشتباه راهبردی تیم اقتصادی دولت
تکرار بحران اقتصادی دهه ۷۰
نیاورانی‌ها از جان اقتصاد چه می‌خواهند؟
چگونه نیمه شب ۳۵هزار ثبت سفارش غیرقانونی صورت گرفت؟
جزئیات فساد سازمان‌یافته در واردات خودرو
رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با «نسیم آنلاین»:
متعجم چرا دولت روحانی قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا نمی‌کند!
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین