حق‌شناس در جمع خبرنگاران:

برای افزایش صادرات میزان تعرفه‌ها را کاهش داده‌ایم/بیمه حادثه‌دیدگان سانچی به طور کامل پرداخت می‌شود

کدخبر: 2211210

معاون دریایی سازمان بنادر، گفت:نوع پوشش بیمه کشتی سانچی به گونه‌ای است که خسارت حادثه‌دیدگان به طور کامل پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی حق شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خروج لاشه کشتی سانچی، اظهار کرد: طبق کنوانسیون لایه روبی، زمانی به سراغ لاشه کشتی می روند که عامل ناامنی در دریانوردی باشد.

وی با اشاره به اینکه خروج لاشه کشتی از دو طریق انجام می شود، گفت: اولویت با مالک کشتی است، زمانیکه وی تصمیم بگیرد که لاشه کشتی را خارج کند می توانیم اقدامات لازم را برای آن انجام دهیم.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه افزود: اولویت دوم با کشور چین است که کشتی در ساحل آنجا غرق شده است.

حق شناس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر خروج پیکر های دریانوردان، گفت: تا به امروز شرکت نفتکش چندین غواص را برای خروج پیکر ها به اعماق دریا فرستاده است همچنان این شرکت موضوع خروج پیکرها را پیگیری می کند.

وی در ادامه به موضوع بیمه کشتی سانچی اشاره کرد وگفت: تجهیزات کشتی، خدمه، و هرچیزی که مربوط به سانچی باشد شرکت نفتکش دنبال می کند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: بر اساس آیین نامه بررسی علل سوانح مربوط به سازمان بنادر بود که تا به امروز تمام اقدامات آن را به طور کامل انجام داده است و از نظر سازمان بنادر کار به اتمام رسیده است.

حق شناس با اشاره کامل را به IMO ارائه دادیم و در اختیار شرکت نفتکش نیز قرار دادیم گفت: هم اکنون وکلای شرکت نفتکش باید کار را دنبال کنند.

وی افزود: گزارش سانچی در قالب 100 صفحه بوده و هم اکنون کارشناسان باید علت دقیق این حادثه را دنبال کنند و موضوع غرامت و بیمه این کشتی را باید شرکت نفتکش پیگیری کند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طبق آیین نامه بررسی علل سوانح سازمان بنادر و شرکت نفتکش به علت وقوع سانحه می پردازد، گفت: ما به دنبال مقصر نیستیم بلکه بیمه کشتی سانچی به گونه ای بوده که به طور کامل تمامی بیمه را پرداخت می کند.

حق شناس با اشاره به اختلاف نظر بین کارشناسان دو کشور گفت: 15 دقیقه قبل از سانحه کشتی کریستال شروع به حرکت کرده و ایران نیز در مسیر فرعی کشتی کریستال قرار داشته است بنابراین هر دو کشتی از جمله کریستال و سانچی در وقوع این حادثه مقصر بوده اند.

وی درباره افزایش میزان صادرات کالا از طریق بنادر، گفت: در حوزه صادرات تعرفه و برنامه های مشخصی را پیاده کرده و تخصیصاتی را به کشتی ها ارائه کردیم که نقطه اوج این تعرفه ها در چابهار است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در راستای افزایش صادرات مشوق های بسیاری در نظر گرفته ایم به طوریکه از دو جهت از جمله در ترانزیت کالا از مسیر ایران و دیگری در حوزه حمل کالا از طریق کشتی، تعرفه ها را کاهش داده ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: