نماینده ایلام:

متوجه دام‌هایی که غربی‌ها برای ما درست می‌کنند باشیم

کدخبر: 2211248

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: جای تاسف است که ما در ارتباط با مسائل و مشکلاتی که برای کشور ایجاد می شود، نظرات کارشناسی را مورد توجه قرار نمی دهیم و طیف منتقد دولت این روزها به تجربه برجام تاکید می کنند.

به گزارش ایسنا، جلال میرزایی در نطق میاندستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس بیان کرد: امروز کشور با مشکلات متعددی مواجه است و در کنار این مشکلات ما قابلیت‌ها و ظرفیتهایی داریم اما علیرغم استفاده از برخی ظرفیتها هنوز برخی از چالشها به قوت خودباقی است. ما در اداره کشور با دو دیدگاه مواجه هستیم که یک دیدگاه می گوید رویکردش توجه به ظرفیت های داخلی است و دولت و اصلاح‌طلبان را متهم می کند که به ظرفیت‌های داخلی بی توجه هستند.

وی در ادامه گفت: مروری بر مواضع جریان منتقد دولت در رابطه با برجام نشان می دهد که این گروه معتقد است اروپایی‌ها نمی توانند مستقلانه تصمیم بگیرند و به آمریکا وابسته هستند و نتیجه می گیرند که برجام به انتها رسیده است. این گروه بیان می کنند منافع ملت ایران ایجاب می کند که اگر گوشه برجام ساییده شد تمام آن باید خاکستر شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: این گروه بیان می کنند که برجام ریسمان پوسیده‌ای است که چنگ زدن به آن دور از عقلانیت سیاسی است و اروپا مانند آمریکا غیرقابل اعتماد است و معتقدند که دیپلماسی نمی تواند نتیجه دهد. طبق این دیدگاه کشورها یا به آمریکا وابسته هستند و یا به صهیونیسم وابسته هستند و جای این سوال برای ما باقی است که با این دیدگاه ما چه نیازی به وزارت خارجه داریم.

وی تصریح کرد: جای تاسف است که ما در ارتباط با مسائل و مشکلاتی که برای کشور ایجاد می شود، نظرات کارشناسی را مورد توجه قرار نمی دهیم و طیف منتقد دولت این روزها به تجربه برجام تاکید می کنند. اما بنده خطاب به آنها می گویم نگاهی به تجربه تحریم ها نیز بیندازید. ما در دوران تحریم بعد از اینکه بحث تحریم بانکها مطرح شد، دولت وقت بخشی از ذخایر ارزی کشور را تبدیل به شمش طلا کرد و از طریق امثال رضا ضراب بخشی از دلارها و یوروها را به شمش طلا تبدیل کردند و هر اونس طلا را ۱۷۰۰ دلار خریداری کردند. بعد از آنکه تحریم شدیم همه این شمش‌های طلا را از طریق افرادی امثال رضا ضراب اونسی ۱۲۰۰ دلار فروختند. یعنی ما بر روی هر اونس طلا حدود ۵۰۰ دلار ضرر کردیم.

وی خاطر نشان کرد: تجربه برجام نشان می دهد که ما در دوران تحریم روزانه ۹۰۰ هزار بشکه نفت صادر می کردیم و در زمان برجام روزانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه صادرات نفت داریم. برخی استدلال می کنند خروج ‌آمریکا از برجام دست ایران را باز می گذارد. بحث اینکه سردار سلیمانی کدام مناطق را اداره می کند برای اولین بار توسط رسانه‌های غربی مطرح شد و ما دنبال این خط خبری رفتیم و قدرت ما نشان داده شد.

میرزایی در پایان گفت: ما باید متوجه دامهایی که غربی ها برای ما درست می کنند باشیم و فریب این استدلال‌ها را نخوریم که مضر برای منافع ملی ماست. ما امروز باید مراقب بازی قدرتهای جهانی باشیم. منافع روسیه در این است که نفت را گران بفروشد. بنابراین باید آنچه که مصلحت و منافع ملی ما اقتضا می کند، انجام دهیم و وارد کنش و واکنش نشویم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: