وزیر ارشاد در پاسخ به سوال مطهری:

سامانه سردر اصناف از خردادماه رسمیت پیدا می کند

کدخبر: 2211253

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه و تصویب دستورالعمل متن و طرح تابلوهای سردر اماکن و سامانه سردر اصناف در راستای منع استفاده از کلمات بیگانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در پاسخ به سوال علی مطهری مبنی بر عدم اجرای قانون منع استفاده از کلمات بیگانه گفت: اقدامات مقدماتی برای حرکت با سرعت به سمت جلو انجام گرفته همچنین اصلاحاتی در آئین نامه اجرایی قانون در هیات وزیران طرح و تصویب شده است.

وی ادامه داد: دبیرخانه پاسداشت زبان فارسی و کارگروه های پاسداشت زبان فارسی و شورای آن تشکیل وتاکنون 8 جلسه داشته است. در دولت دوازدهم نیز یک جلسه این شورا برگزار شده است. همچنین بانک اطلاعاتی از واجدان مجاز و غیرمجاز تشکیل شده که به ادامه مسیر ما کمک می کند.

«در کنار کارهای مقدماتی دستورالعمل متن و طرح تابلوهای سردر اماکن تهیه و تصویب و آماده ابلاغ است همچنین سامانه سردر اصناف که از 6 ماه گذشته به طور آزمایشی در حال اجرا است از خردادماه سال جاری رسمیت پیدا می کند و متقاضیان صنفی در این سامانه می توانند ثبت نام کنند لذا فضای مجازی با سامانه هوشیار فراهم می شود.»

ادامه دارد...

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: