شورای اخوت اسلامی افغانستان: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس اعلام جنگ به جهان اسلام است

کدخبر: 2211308

دبیر شورای علما و اخوت اسلامی در شمال افغانستان اعلام کرد که انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس توسط ترامپ اعلام جنگ به جهان اسلام است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، مولوی «عبدالرئوف توانا»، دبیر شورای علما و اخوت اسلامی در شمال افغانستان اظهارداشت که بیت المقدس از مهمترین موضوع در جهان اسلام است و بی تفاوتی نسبت به آن، ایمان هر مسلمانی را زیر سوال می برد.

وی افزود که انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس توسط رئیس جمهور آمریکا اعلام جنگ با جهان اسلام است.

مولوی توانا با تاکید بر بیداری مسلمانان گفت که عظمت بیت المقدس در سفر معراج پیامبر اسلام و بیان آن در قرآن کریم، آحاد جامعه اسلامی را باید به رابطه بین بیت الله الحرام و بیت المقدس متوجه کند.

دبیر شورای علما و اخوت اسلامی در شمال افغانستان خاطرنشان کرد که دولت آمریکا با حمایت تعدادی از سران خود فروخته کشورهای عربی، سفارت خود را به بیت المقدس انتقال داده است. وی با انتقاد از سران کشورهای اسلامی گفت: متاسفانه سران کشورهای اسلامی بنابر وابستگی هایی که به استعمار دارند، در برابر این اقدام دولت آمریکا واکنشی نشان نداده اند.

به گزارش آوا، مولوی توانا، انتقال سفارت آمریکا به قدس را توهین به اعتقادات تمام مسلمنان جهان دانست و اظهارداشت: کار به جایی رسیده که آمریکا سفارتخانه در مرکز معراج پیامبر اسلام بازگشایی می کند.

این عضو شورای علما و اخوت اسلامی تاکید کرد که سران جهان اسلام و مردم مسلمان با هماهنگی نگذارند که رژیم صهیونیستی و حامیان آنها به مقدسات مسلمانان توهین کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: