وزیر خارجه آمریکا و نماینده سازمان ملل در امور یمن دیدار کردند

کدخبر: 2211969

وزیر خارجه آمریکا در حالی که حمایت‌های واشنگتن از حملات ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی علیه یمن ادامه دارد، در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از لزوم حل سیاسی این بحران سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور و «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز جمعه در واشنگتن دیدار کردند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، پامپئو از نماینده ویژه سازمان ملل به دلیل تعهدش برای ازسرگیری مذاکرات صلح بین همه طرف‌های درگیری در یمن تشکر کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر تعهد واشنگتن برای ادامه حمایت از تلاش‌های نماینده سازمان ملل در یمن تاکید کرد و از دیگر «شرکای بین‌المللی» هم خواست همین کار را انجام دهند.

در بخش پایانی بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «وزیر خارجه (پامپئو) و نماینده ویژه (گریفیتس) درباره فوریت گفت‌و‌گو و کاستن از درگیری توافق کردند و ابراز امیدواری کردند که همه طرف‌ها در جهت حصول به یک راه‌حل سیاسی جامع که صلح، رفاه و امنیت را برای یمن به ارمغان آورد، همکاری و کار کنند».

تاکید وزیر خارجه آمریکا بر لزوم حل سیاسی بحران یمن، در حالی صورت گرفته که از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی و اماراتی به یمن، حمایت‌های همه جانبه واشنگتن از متجاوزان همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: