مقام سازمان ملل: ۲۰۱۸ بدترین سال در بحران انسانی سوریه است

کدخبر: 2211977

یک مقام سازمان ملل بر این باور است که بحران انسانی در سوریه امسال بدتر از هر سال دیگری در بحران داخلی هفت ساله این کشور بوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پانوس مومتزیس هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل برای بحران سوریه در سخنانی در بیروت تاکید کرد: ما شاهد بدتر شدن اوضاع انسانی در سوریه در سال 2018 میلادی هستیم و امسال بدترین شرایط بحران انسانی در سوریه از آغاز بحران این کشور در هفت سال گذشته است: وخیم شدن شدید اوضاع، آواره شدن گسترده، بی احترامی به حفاظت از جان و زندگی غیرنظامیان.

وی در ادامه افزود: سوریه بدترین مکان در تاریخ معاصر از نظر حمله به نیروهای امدادی و تاسیسات پزشکی و درمانی است و 70 درصد کل حملات به تاسیسات درمانی و نیروهای امدادی در سراسر جهان در سوریه اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش آمارهای سازمان ملل نشان می دهد که 89 نیروی امدادی در 92 حمله به تاسیسات درمانی از اول ژانویه تا 4 می امسال کشته شده اند. این رقم در کل سال 2017 میلادی، 73 کشته در 112 حمله به این تاسیسات بوده است. غوطه شرقی و ادلب شاهد بیشترین حملات به مراکز بهداشت و درمان بوده اند.

ادلب که در شمال غرب سوریه واقع شده است جمعیتی حدود 2.5 میلیون نفر دارد و بزرگترین منطقه تحت تسلط مخالفان و معارضان سوری است.

این مقام سازمان ملل گفت: سازمان ملل نمی خواهد شاهد تکرار اتفاقات غوطه شرقی در ادلب باشد. وی از طرف های درگیر در سوریه خواست تا به یک راهکار مسالمت آمیز دست یابند.

وی همچنین نسبت به دسترسی ناچیز کمک های انسانی در سوریه ابراز نگرانی کرد و گفت: در سال 2017 میلادی تنها 27 درصد درخواست های ارائه شده از سوی سازمان ملل برای مجوز ارسال کمک های انسانی به سوریه مورد موافقت قرار گرفته است. این رقم در 4 ماه نخست 2018 میلادی به کمتر از 7 درصد کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: