ترامپ فرماندهی اقیانوس آرام را به عنوان سفیر در کره‌ جنوبی معرفی کرد

کدخبر: 2211989

رئیس‌جمهوری آمریکا رئیس فرماندهی پاسیفیک آمریکا را به عنوان سفیر ایالات متحده در کره‌ جنوبی معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: هری هریس، رئیس فرماندهی آمریکا در منطقه پاسیفیک (اقیانوس آرام) از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان سفیر این کشور در کره‌ جنوبی اعلام شده است.

کاخ سفید همچنین در بیانیه خود آورده است: هری هریس به دلیل اطلاعات و تجربیاتش در نیروی دریایی آمریکا و دانسته‌هایش از منطقه هند و اقیانوس آرام برای این سمت معرفی شده است. وی برای چهار دهه در ارتش آمریکا خدمت کرده و برای این سمت مناسب است.

ماه گذشته میلادی شایعاتی مبنی بر این وجود داشت که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در حال بررسی تغییر سمت فرماندهی آمریکا است.

نامزدی هری هریس در حالی مطرح شده است که دولت آمریکا خودش را برای نشست احتمالی میان ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی آماده می‌کند. این دیدار احتمالی قرار است ماه آتی میلادی در سنگاپور و به عنوان بخشی از اقدامات برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره صورت گیرد.

اگر هری هریس از سوی سنا تایید شود خلایی را پر خواهد کرد که مورد مناقشه از سوی برخی از اعضای کنگره و مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکاست.

پست سفیر آمریکا در کره‌ جنوبی از زمان روی کارآمدن ترامپ در ژانویه 2017 خالی بوده و تنها برای 16 ماه مارک کناپر، کاردار آمریکا در سئول مسئولیت‌ها را برعهده داشته است.

نقش سفیر آمریکا در کره‌ جنوبی از آن جهت بسیار مهم است که جوزف یون، نماینده ویژه سیاست‌گذاری کره شمالی در مارس سال جاری میلادی بازنشسته شده است.

پامپئو همچنین متعهد شده تا تعدادی از خلأهای موجود در وزارت خارجه آمریکا را پر کند. وی ماه گذشته میلادی و در جریان جلسه استماع تاییدیه‌اش به قانونگذاران وعده داد تا هرچه سریع‌تر پست‌های کلیدی را کامل کند.

همچنین کاندیداتوری این فرمانده ارتش آمریکا در پاسیفیک چند روز پس از آن مطرح شده که کره شمالی به ناگاه دیدار با مقام‌های عالی رتبه کره جنوبی را به دلیل رزمایش مشترک این کشور با آمریکا لغو کرد. پیونگ یانگ همچنین تهدید کرده که در نشست 12 ژوئن با ترامپ شرکت نمی‌کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: