شعر طنز برای نوجوانان از رودکی تا دوران معاصر با «اسماعیل امینی»

کدخبر: 2212055

«لبخند بر لب شعر» عنوان اثری است که به تازگی از سوی اسماعیل امینی منتشر شده و در بردارنده اشعار طنز برای گروه سنی نوجوانان است.

اسماعیل امینی در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره کتاب «لبخند بر لب شعر» که به تازگی منتشر شده اظهار داشت: این کتاب همزمان با نمایشگاه کتاب تهران برای اولین بار عرضه شد.

وی در ادامه با بیان اینکه این اثر منتخبی از شعر شاعران در قالب طنز است بیان کرد: «لبخند بر لب شعر» دربردارنده شعر طنز از رودکی تا روزگار معاصر و برای گروه سنی نوجوانان تهیه شده است.

این شاعر خاطرنشان کرد: در این کتاب به این دلیل که گروه مخاطب آن نوجوان است تلاش شده اشعار مناسب این گروه سنی منتب شود البته لغات دشوار و اشارات نیز در کتاب توضیح داده شده است.

به گفته امینی، در «لبخند بر لب شعر» شعر اغلب شاعران از رودکی ، عطار، سنایی و... که ممکن است خیلی به طنزپردازی هم مشهور نباشند آمده است؛ البته در مقدمه این کتاب درباره طنز و شاخه های مختلف آن همچون هجو، هزل و فکاهه توضیح داده ام.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است این مجموعه ادامه دار باشد گفت: مجموعه ای در حوزه هنری برای نوجوانان در راستای آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایران قرار بر تالیف بود که از آن مجموعه بخش طنز به بنده سپرده شد اما با تغییر مدیریت، در نهایت این کتاب چاپ و از سوی سوره مهر عرضه شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: