جبلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

ناشران کوچک در نمایشگاه کتاب امسال توفیق زیادی نداشتند

کدخبر: 2212063

مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار با بیان اینکه نمایشگاه برای ناشران بزرگ خوب بود،گفت:بسیاری از ناشران کوچک توفیق زیادی نداشتند.

عباس جبلی مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار در گفتگو با خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه تعداد افرادی که به سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمدند نسبت به شهر آفتاب بیشتر بود، گفت: بسیاری از ناشران کوچک در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توفیق زیادی نداشتند.

وی افزود:نمایشگاه کتاب بیشتر برای ناشران بزرگ خوب بود و برای ناشران کوچک بیشتر بحث نمایشگاهی آن مطرح بود.

مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار با بیان اینکه تسهیلات نمایشگاهی شهر آفتاب مثل دسترسی ماشین های شخصی از مصلی بهتر بود، ادامه داد:بازدید کنندگان از نمایشگاه کتاب برای بازدید از نمایشگاه کتاب با مشکل مواجه بودند.

وی با بیان اینکه حدود 2200 ناشر در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشتند که باید به بیشتر از 70 تا 80 درصد از این ناشران کمک کرد، ادامه داد: اختصاص یارانه به ناشران یا اختصاص سقف فروش در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله کارهایی است که می توان برای ناشران انجام داد.

مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار گفت: انتشاراتی که سالیانه سی عنوان کتاب منتشر می کند و در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضوری فعال دارد.

وی با بیان اینکه ناشری که هزینه غرفه برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می دهد را باید حمایت کرد، گفت:تعیین سقف فروش در نمایشگاه کتاب می تواند از جمله عواملی باشد تا ناشر از حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توفیقی داشته باشد.

مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار با بیان اینکه با بررسی درصد فروش می توانند به میزان فروش کلی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دست پیدا کنند، گفت:از این طریق مطلع می شوند که هر غرفه ای در نمایشگاه کتاب چه میزان فروش داشته است تا از آنها حمایت های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه ناشران کوچکی هم هستند که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارند، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی می توانند با خرید کتاب از این ناشران از آن ها حمایت و فاصله درآمدی شان را تا سقف فروش کتاب در نمایشگاه جبران کنند.

جبلی با بیان اینکه ناشران کوچکی که صاحب رسانه و برند نیستند مجبورند که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشته باشند چرا که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تنها فرصتی است که می توانند در آن آثار و مولف هایشان را مطرح کنند، ادامه داد: غرفه هایی که در اطراف نمایشگاه بین المللی کتاب تهران وجود دارد و حضورشان به دلیل یک مافیا و رانت است یک روز درآمدشان با کل در آمد ما در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برابری می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: