«مدرسه جهادی خواندن» می‌تواند تربیت‌کننده نسل جدیدی از ادیبان جامعه باشد

عنوان

علیرضا قزوه، با اشاره به وجود استعدادهای ادبی بی‌شمار در مناطق محروم کشور گفت: گسترش و استمرار طرح «مدرسه جهادی خواندن» با مشارکت همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی در سایر مناطق محروم، می‌تواند تربیت‌کننده نسل جدیدی از شاعران و ادیبان در کشور باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور،  اولین گام از طرح «مدرسه جهادی خواندن» با هدف پرداختن به مقوله «خواندن» و شناسایی استعدادهای ادبی در کتابخانه های عمومی مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی در خمینی شهر منطقه بشاگرد، اجرا شد.

علیرضا قزوه، از مدرسان طرح «مدرسه جهادی خواندن» درباره تجربه اجرای این طرح در منطقه بشاگرد گفت: این طرح از یک سو برای من به عنوان شاعر و نویسنده، دارای نکات و ویژگی های بسیار خاصی بود؛ به طوری سفر کوتاه 3 روزه من به این منطقه و برخورد با سوژه ها، تفاوت ها، محرومیت ها و اتفاقات ناب، دستمایه نوشتن یک سفرنامه مفصل شد. از سوی دیگر اجرای این طرح باعث رخ دادن اتفاقات فرهنگی خوبی در این منطقه شد.

وی افزود: می دانستم که برای کشف استعدادهای ادبی و کمک به پرورش آنها به منطقه محروم بشاگرد می رویم و از همان ابتدا نیت کردم که  فعالیتی در بشاگرد شکل بگیرد که تعدادی ادیب و شاعر از این منطقه رشد کنند و به جامعه معرفی شوند. اما وقتی وارد ماجرا شدم برخلاف تصور قبلی، خودم را در میان جمع کثیری از جوانان و نوجوانان علاقه مند، با انگیزه و مستعد در حوزه ادبیات دیدم که دارای فهم و ضریب هوشی بالایی بودند؛ به طوری که اکثر قریب به اتفاق آنها دارای توانایی رشد و تبدیل شدن به یک شاعر و ادیب را داشتند.

این شاعر و نویسنده با تقدیر از اقدام نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای اجرای طرح «مدرسه جهادی خواندن» گفت: اینکه یک کتابخانه عمومی در یک منطقه محروم، جمع کثیری از دانش آموزان، معلمان، طلبه های حوزه علمیه و سایر افراد علاقه مند به کتاب و مطالعه را برای کشف و رشد استعدادهای ادبی گرد هم آورد اتفاق مبارکی است که گسترش آن را در تمام مناطق محروم کشور ضروری می دانم.

قزوه با بیان اینکه استعدادهای کشف شده در این مناطق نباید رها شوند، تأکید کرد: گسترش و استمرار طرح «مدرسه جهادی خواندن» با مشارکت همه نهادها و دستگاه های فرهنگی در سایر مناطق محروم، می تواند تربیت کننده نسل جدیدی از شاعران و ادیبان در کشور باشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

۱۲ توصیه مهم رهبر انقلاب به مجلس

مجلس نباید نماد تردید و خودکم‌بینی، یأس و ناامیدی، و بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور باشد

معاهدات مشکل‌دار را تصویب نکنید!

شما عصاره‌ی فضائل این ملتید. پس بدانید که چه‌کار باید بکنید. ️مجلس نباید نماد «تردید»، «خودکم‌بینی»، «یأس»، «ناامیدی» و «عدم توجه به مسائل کشور» باشد. مجلس نباید نگاهش به توانایی‌ها و ظرفیت‌های ملی مأیوسانه باشد.

اجاره‌نشین‌ها!

در این گزارش از مجموعه ویدئوهای "آوانت"، تلاش شده تا گوشه ای از مشکلات مستاجران پس از گرانی های اخیر مسکن زیر ذره بین قرار گیرد.

جدال روحانی با وعده‌هایش ادامه دارد...

در این کلیپ برخی وعده ها و شعارهای انتخاباتی روحانی که در پیروزی سهم بسزایی داشتند، مورد بررسی قرار گرفته تا مشخص شود چه مقدار از این وعده ها محقق شده است.

مهم‌ترین مطالب سرویس

به مناسبت چهلمین روز از حادثه تروریستی در تهران؛
پخش تله تئاتر "بلندی های زیرپا" از شبکه چهار سیما
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین