«علیرضا قزوه» و تدریس در مناطق محروم بشاگرد/ کشف استعدادها رها نشود

کدخبر: 2212066

علیرضا قزوه گفت: اولین گام از طرح «مدرسه جهادی خواندن» با هدف پرداختن به مقوله «خواندن» و شناسایی استعدادهای ادبی در کتابخانه‌های عمومی مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و حوزه هنری اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا قزوه، از مدرسان طرح «مدرسه جهادی خواندن» درباره تجربه اجرای این طرح در منطقه بشاگرد گفت: این طرح از یک سو برای من به عنوان شاعر و نویسنده، دارای نکات و ویژگی های بسیار خاصی بود؛ به طوری سفر کوتاه 3 روزه من به این منطقه و برخورد با سوژه ها، تفاوت ها، محرومیت ها و اتفاقات ناب، دستمایه نوشتن یک سفرنامه مفصل شد. از سوی دیگر اجرای این طرح باعث رخ دادن اتفاقات فرهنگی خوبی در این منطقه شد.

وی افزود: می دانستم که برای کشف استعدادهای ادبی و کمک به پرورش آنها به منطقه محروم بشاگرد می رویم و از همان ابتدا نیت کردم که فعالیتی در بشاگرد شکل بگیرد که تعدادی ادیب و شاعر از این منطقه رشد کنند و به جامعه معرفی شوند. اما وقتی وارد ماجرا شدم برخلاف تصور قبلی، خودم را در میان جمع کثیری از جوانان و نوجوانان علاقه مند، با انگیزه و مستعد در حوزه ادبیات دیدم که دارای فهم و ضریب هوشی بالایی بودند؛ به طوری که اکثر قریب به اتفاق آنها دارای توانایی رشد و تبدیل شدن به یک شاعر و ادیب را داشتند.

این شاعر و نویسنده با تقدیر از اقدام نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای اجرای طرح «مدرسه جهادی خواندن» گفت: اینکه یک کتابخانه عمومی در یک منطقه محروم، جمع کثیری از دانش آموزان، معلمان، طلبه های حوزه علمیه و سایر افراد علاقه مند به کتاب و مطالعه را برای کشف و رشد استعدادهای ادبی گرد هم آورد اتفاق مبارکی است که گسترش آن را در تمام مناطق محروم کشور ضروری می دانم.

قزوه با بیان اینکه استعدادهای کشف شده در این مناطق نباید رها شوند، تأکید کرد: گسترش و استمرار طرح «مدرسه جهادی خواندن» با مشارکت همه نهادها و دستگاه های فرهنگی در سایر مناطق محروم، می تواند تربیت کننده نسل جدیدی از شاعران و ادیبان در کشور باشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: