نوذرپور:

تغییر در رفتار شهروندان مبنای اصلی رسانه‌های امروزی باشد

کدخبر: 2212111

شهردار منطقه ۲۲ رسانه‌هایی که به دنبال تعامل دوسویه با مخاطب هستند را جزو رسانه‌های تاثیرگذار دانست و گفت: اینکه مردم از رسانه‌ها تاثیر بگیرند و باعث تغییر در عملکرد و رفتار شهروندیشان شود باید مبنای اصلی رسانه‌های امروزی باشد.

به گزارش ایسنا، علی نوذرپور در دیدار صیمانه با کارکنان اداره روابط عمومی منطقه ۲۲ که به مناسبت هفته روابط عمومی برگزار شده بود، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و هفته روابط عمومی، انعکاس صحیح و صریح اخبار مدیریت شهری را به شهروندان حق آنها دانست و بر تغییر مدیریت"شهر مبنا" به مدیریت "محله مبنا"تاکید کرد.

وی یکی از رسالت‌های مهم روابط عمومی‌ها را انعکاس اخباری دانست که برای شهروندان به یک "حق " تبدیل شود و ادامه داد: می‌توان برای تحقق این حق و اقدامات نوین از همان فشار اجتماعی شهروندان استفاده کرد.

نوذرپور در ادامه اظهار داشت: برنامه‌ریزی و مدیریت محله‌ای می‌تواند به مدیریت شهری برای رفع نیازهای واقعی مردم کمک کند و شهر را در راستای پاسخگویی به نیازهای محله‌ای هدایت کند.

وی با بیان اینکه باید برنامه های مدیریت شهری را به شهروندان اعلام کنیم و از آنها نظر بخواهیم ادامه داد: استفاده از نظرات شهروندان در تصریح تصمیمات مدیریت شهری بسیار اثرگذار است.

شهردار منطقه ۲۲ با تاکید بر نظارت شهروندان بر عملکرد مدیریت شهری، افزود: ترجیح مصلحت شهر و شهروندان برمنافع گروهی و شخصی، شفافیت در تصمیم‌گیری، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری، رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسان از جمله اصول و ارزش‌هایی است که به دنبال تحقق آن هستیم.

نوذرپوربا بیان اینکه با الگوسازی کلان شهری در منطقه، مدیریت را پیش می‌بریم بر پرهیز از تمرکز زدایی و تمرگز گرایی تاکید کرد و ادامه داد: تنها شهرهایی قابلیت رقابت پذیری، توسعه و پیشرفت را دارند که مدیریت "دانش- محور" داشته باشند.اینکه بتوانیم با تعامل و معرفی ظرفیت‌های شهر در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در جذب سرمایه‌های انسانی و مالی کمک کنیم مبنای مدیریت است نه اینکه در را روی خود ببندیم و به منابع شهر صرفاً بسنده کنیم؛ چرا که این نوع عملکرد پاسخگوی نیازهای مدیریت شهری در وضعیت کنونی نیست.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به لزوم تغییر مدیریتی از "مدیریت صرفاً کالبدی به مدیریت فرهنگ مبنا " گفت: شهر یک سازمان اجتماعی است و دارای روح و روان و فرهنگ است. بنابراین صرفاً با اجرای پروژه‌های عمرانی چون احداث پل و تونل و معبر نمی‌توان آن را مدیریت کرد بلکه با مشارکت شهروندان در مدیریت شهری باید شهر را اداره کرد.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به مدیریت نوآورانه روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، تاکید کرد: مدیر روابط عمومی منطقه نگاه نوآورانه به مقوله روابط عمومی دارد و انتقادات هم از ایشان به همین سبک بوده است و همکارانشان در روابط عمومی به خوبی با این نگاه فعالیت می‌کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی منطقه۲۲ ، نوذرپور در پایان با اهداء لوح سپاس و شاخه گل از زحمات و تلاش های پرسنل روابط عمومی منطقه ۲۲ تشکر کرد و به آنان توصیه کرد که با روحیه بالا و مشارکتی برای انجام امور محوله اقدام کنند.

روابط عمومی باید نشان دهد رأی مردم به تغییر مدیریت شهری اشتباه نبوده است

علیرضا خامسیان مدیر روابط عمومی منطقه ۲۲ نیز در این دیدار گفت: همکارانم در روابط عمومی منطقه با صداقت، شفافیت و همبستگی، هدف مدیریت شهری را به اطلاع افکار عمومی می‌رسانند.

وی با اشاره به گذشت یکسال از انتخابات سرنوشت ساز مردم در عرصه مدیریت شهری در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ گفت: این وظیفه روابط عمومی است تا با اطلاع رسانی به موقع از فعالیت‌هایی که در شهرداری انجام می‌شود، ثابت کند که مردم در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران درست تصمیم گرفتند و در انتخاب خود اشتباه نکردند.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲ با تاکید بر ایجاد ارتباط شفاف و صادقانه با مردم افزود: ما باید با مردم صادق باشیم و اگر در انجام وظایفمان اشتباهی هم می کنیم از مردم عذرخواهی کنیم.

خامسیان با تاکید بر موضوع مدیریت نوین ارتباطی گفت: امروزه دنیا به دنبال نظام نوین جهانی شدن است و ما در عصری که در آن تکنولوژی های نوین ارتباطاتی و رسانه های گروهی و شبکه‌های مجازی جزو لاینفکی در زندگی انسان‌ها است، نمی‌توانیم تاثیراتی که مشارکت‌های‌شهروندان بر مدیریت نوین شهروندی دارد را نادیده بگیریم و باید به این سمت حرکت کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد کاظم معتمدنژاد به عنوان یکی از بنیانگذاران رشته روابط عمومی در دانشگاه، بر ضرورت ارتقاء سطح دانش فعالان حوزه روابط عمومی تاکید کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: