عمل امینانه به نیات واقفان کمک بزرگی به دولت و مردم

کدخبر: 2212118

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس می‌تواند نقش زیادی در گسترش سنت وقف در سطح جامعه داشته باشد، گفت: سازمان اوقاف همین که به درستی سنت الهی وقف را ترویج و به نیات واقفان عمل کند، کمک بزرگی به مردم و دولت خواهد بود.

به گزارش گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ محمدمهدی مفتح درباره نقش مجلس شورای اسلامی در ترویج سنت حسنه وقف اظهار کرد: مجلس می تواند نقش زیادی در گسترش و تعمیق سنت الهی وقف در سطح جامعه داشته باشد اما اگر اوقاف احساس می کند که نیاز به قانون گذاری وجود دارد، قوه مقننه این آمادگی را دارد تا در این امر کمک و حمایت کند.

وی با اشاره به وظایف نهادها و دستگاه‎های دولتی برای اجرای قانون در حوزه فعالیتهای خود در کشور گفت: سازمان اوقاف همین که به درستی سنت الهی وقف را ترویج و به نیات واقفان عمل کند، کمک بزرگی به مردم و دولت خواهد بود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شهرستان ما حوزه اوقاف گسترده است و سازمان اوقاف مدعی وقفی بودن برخی از مکانها است، برخی مردم هم این ادعا را قبول ندارند و اظهار می کنند که وقفی نیست؛ در رابطه با این موضوع از رئیس سازما ن اوقاف خواهش کرده ام که گروهی به حوزه انتخابیه اعزام و نظرات مردم را مورد توجه قرار دهند.

مفتح تاکید کرد: آنها باید استدلالهای مردم را بشنوند و نظر شرعی دهند که آیا این وقف درست است یا حرف مردم که اعتراض به این وقف دارند؛ اگر این اتفاق بی افتد و در صورتی که این امر بر مبنای نظر متکی بر دقت شرعی هم باشد برای اتخاذ تصمیمات بعدی کار آسان تر خواهد بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: