الگوگیری ولیعهد ابوظبی از محمد بن سلمان برای مصادره اموال ثروتمندان

کدخبر: 2212205

یک مقام اماراتی از طرح محمد بن زاید آل نهیان برای مصادره بخشی از دارایی‌های بازرگانان و سرمایه‌گذاران امارات با الگو گرفتن از ولیعهد عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «عربی ۲۱»، به گفته یک مسئول اماراتی، دولت امارات قصد دارد در اقدامی مشابه با آنچه ولیعهد عربستان سعودی انجام داد پول های بازرگانان و سرمایه گذاران اماراتی را مصادره کند.

یک مقام مسئول اماراتی از طرح محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی ، برای مصادره و توقیف بخشی از دارایی های بازرگانان و سرمایه گذاران اماراتی با الگو گرفتن از محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان، خبر داد. محمد بن سلمان چندی پیش با همین روش و در پوشش مبارزه با فساد با شماری از بازرگانان برجسته سعودی و شاهزادگان و وزرای سابق و کنونی برخورد کرد.

این مسئول اماراتی که خواست نامش فاش نشود به عربی ۲۱ گفت: «محمد بن زاید دستور داده است کمیته ای عالی با حضور اعضای بانک مرکزی و دستگاه امنیتی امارات برای انحصار همه حساب های بانکی بازرگانان و ثروتمندان تشکیل شود. کمیته دیگری نیز برای این افراد مبالغی را به عنوان کمک مالی به صندوق کشور در نظر گرفته است و آنان را مجبور به پرداخت این مبالغ می کند و مانع از سپرده گذاری این افراد در خارج از کشور می شود.»

این مقام اماراتی تاکید کرد ولیعهد ابوظبی در گفتگو با مقامات عربستانی خواستار توقیف پول های اماراتی ها در این کشور شده و دستور داده است از سپرده گذاری بیش از ۵ میلیون درهم در خارج از امارات جلوگیری شود مگر اینکه بانک مرکزی با این امر موافقت کرده باشد.

یکی از مقامات این شرکت تصریح کرد امارات ۶۲ میلیاردر دارد که ثروت آنان به ۱۶۸ میلیارد دلار می رسد و در طول یکسال تعداد این افراد ۱۹ درصد و میزان ثروتهایشان تقریبا ۴ درصد افزایش داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: