تأکید دو حزب اصلی اقلیم کردستان بر حضور متحد کردها در پارلمان عراق

کدخبر: 2212208

دو حزب اصلی اقلیم کردستان عراق یعنی دموکرات و اتحادیه میهنی بر لزوم مذاکره با تمامی طرف‌های کرد و متحد کردن آن‌ها برای رفتن به بغداد با موضعی یکپارچه تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق نیوز، هیئت عالی‌رتبه حزب دموکرات کردستان با ریاست نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم با هیئتی از اتحادیه میهنی کردستان با ریاست ملابختیار، عضو ارشد دفتر سیاسی حزب در اربیل دیدار کرد.

هریم کمال آغا، از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان گفت: هیئت‌های دو حزب با مشارکت تمامی طرف‌ها کرد در یک تیم واحد برای رفتن به پارلمان عراق موافق هستند. حفظ دستاوردهای اقلیم به یک صدای واحد از جانب تمامی کردهای اقلیم نیاز دارد.

خسرو کوران، عضو کادر رهبری حزب دموکرات نیز گفت: حزب ما آماده مذاکره با همه طرف‌های کرد برای رفتن به بغداد با موضعی یکپارچه است و تأکید دارد که باید با یک ائتلاف کرد به بغداد برویم.

حزب دموکرات در این دوره از انتخابات پارلمانی عراق پیروزی چشم‌گیری در میان کردها به دست آورد و 25 کرسی پارلمان را ازآن خود کرد. اتحادیه میهنی نیز 18 کرسی به دست آورد و دیگر جریان‌های کرد نیز بین چهار تا یک کرسی را از آن خود کردند.

اخیرا مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق از طرف‌های کرد در اقلیم خواسته بود منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح داده و با هم متحد شوند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: