عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نهادهای رتبه بندی موجب ارتقاء بهره وری بنگاه های اقتصادی می شود

کدخبر: 2212220

ایروانی گفت:نهادهای رتبه بندی ضمن ارتقاء سطح کیفیت و کمیت خدمات و تولید واحد های اقتصادی موجب افزایش بهره وری آنها نیز می شود.

محمد جواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، درمورد نقش نهاد های رتبه بندی در پیشرفت سازمان ها، اظهار کرد: رتبه بندی در ایران یک نظام نوین برای صعود تراز تجاری سازمان هاست. جایزه ملی تعالی و پیشرفت با بهبود بهره وری ظرفیت های موجود به شرکت ها اطمینان دست یابی به اهداف را می دهد.

ایروانی ادامه داد: نهادهای رتبه بندی کارایی بنگاه های اقتصادی را مورد بررسی و پیگیری قرار می دهد و با اعمال استاندارد های بین المللی سطح کیفیت و کمیت خدمات و تولید واحد های اقتصادی را ارتقاء می بخشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نهاد های رتبه بندی شرکت ها را مجهز به توانایی خود نظارتی می کند و به این ترتیب هر واحد اقتصادی می تواند با اعمال سیاست های ابلاغی گامی سازنده به سوی تحقق اهداف عالی بردارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه اکنون شرکت های بسیاری با نوسان های اقتصادی در تحقق اهداف خود دچار تزلزل و سردرگمی شده اند. وجود نهاد های رتبه بندی به آنها یاری می رساند تا در فراز و نشیب های سیاسی و اقتصادی از مسیر خواسته های خود دور نشوند.

ایروانی مطرح کرد: این نهاد ها علاوه بر تقویت قدرت خود نظارتی شرکت ها، آنها را به طور مداوم مورد پیگیری و رصد قرار می دهد، ازاینرو رصد اموری همچون نظارت مالی، حسابرسی پیشرفته، عملکرد و.. ضمن تنظیم دارایی ها، بازدهی شرکت ها را افزون می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: نهاد های رتبه بندی انقلابی با استفاده از اسناد بالا دستی برنامه هایی در طول زمان کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با اعمال شرایط روز در مسیر آنها ترسیم می کند تا واحد های اقتصادی به طور مدام در مسیر تعالی خود پیشتاز بمانند.

وی ابراز کرد: جایزه ملی تعالی و پیشرفت به عنوان یکی از نهاد های رتبه بندی موفق در این عرصه، ظرفیت های شرکت ها را با توجه به بند سوم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ارتقاء بهره وری مورد نظارت قرار می دهد.

ایروانی تصریح کرد: ارتقاء بازدهی و بهره وری یکی از مولفه های اصلی برای پیشرفت هر واحد اقتصادی است که شرکت ها با توجه به نامگذاری شعار سال 97 باید در تحقق این فاکتور ها اهتمام کافی ورزند. همچنین در برنامه های کلان اقتصاد ایران ، یک سوم رشد اقتصادی کشور از طریق ارتقاء بهره وری با توجه به اصول ترسیمی در برنامه ششم توسعه بیان شده است که اهمیت این موضوع را نمایان می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نهاد های انقلابی با توجه به موضع خود در همراهی و همگامی دستاورد های انقلاب، باید با همت بیشتری در تحقق این امر بپردازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: