راه‌حل مشکلات قطع کلی سرشماره‌های انبوه و پیامک‌های تبلیغی

عنوان

شیوه مسدود کردن کلی پیامک‌های تبلیغی از طریق قطع تمامی سرشماره‌های انبوه، مشکلاتی را برای برخی مشترکان، مجموعه ها و کسب و کارها ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، پس از شکایت های بسیار مشترکان موبایل از پیامک های تبلیغاتی ناخواسته، وزارت ارتباطات امکان قطع این پیامک ها از طریق سامانه (#۸۰۰*) ستاره 800 مربع فراهم کرد.

براساس مقررات، ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی و اطلاع رسانی برای مشترکان هزینه ای ندارد، اما منوط به دریافت رضایت مشترک است. اپراتورها نیز موظف شده اند، سامانه ای طراحی کنند که امکان انتخاب نوع پیامک برای مشترک فراهم باشد.

در ساماندهی پیامک های انبوه تبلیغاتی، وزیر ارتباطات با تایید اینکه این پیامک ها، مزاحم و آزاردهنده است، تاکید کرد: بخشی از پیامک های تبلیغاتی، متعلق به کسب و کارهای نو است که به دلیل هزینه گران تبلیغات شهری و صدا و سیما، فرصت معرفی و تبلیغ ندارند و باید راه صحیحی برای استفاده این کسب و کارها از این امکان تبلیغات نیز فراهم شود.

شیوه  مسدود کردن کلی پیامک های تبلیغی از طریق قطع تمامی سرشماره های انبوه، مشکلاتی را برای برخی مشترکان، مجموعه ها و کسب و کارها ایجاد کرده است، از جمله اینکه مشترکانی که پیامک تبلیغی خود را قطع کرده اند و در لیست سیاه هستند، برای مثال از اپلیکیشن های نیازمند به ثبت نام کاربر، پیامک تایید نمی گیرند، یا پیامک های اطلاع رسانی سازمان ها و مجموعه ها را دریافت نمی کنند.

با توجه به این نیاز موجود در بازار، با راه حل پیامک سفید امکان انتخاب نوع پیامک های تبلیغاتی دریافتی برای مشترکان فراهم شده است. 

در این روش مبتنی بر وب و اپلیکیشن، ارسال پیامک تبلیغی هدفمند است و حتی ارسال پیامک به شماره های در لیست سیاه نیز به شرط رضایت مشترکان فراهم می شود.

در این روش یک پیامک از یک سرشماره مشخص به مشترک ارسال شده و رضایت وی برای دریافت پیامک تبلیغی از مجموعه ارسال کننده مشخص سوال می شود. مشترک اگر علاقه مند به دریافت پیامک از مجموعه اعلام شده باشد عضو سامانه رایگان می شود و در غیر این صورت نیاز به انجام عملی نیست. به این ترتیب مخاطبان بدون اینکه پیامک های تبلیغی را به طور کامل قطع کنند می توانند نوع پیامک تبلیغی دریافتی را براساس علاقه و رضایت خود انتخاب کنند. 

تجربه نشان داده ارسال فله ای و بی هدف پیامک های تبلیغی، علاوه بر اینکه به دلیل مشخص نبودن جامعه هدف تبلیغ، نتیجه مورد انتظار را ندارد، به تجربه ای آزاردهنده برای مخاطبان تبدیل شده است.

توسعه راه کارهای متعدد هدفمند کردن تبلیغات، در جهت فرهنگ سازی و تصحیح کاربردهای بستر پیامک کمک کننده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

۱۲ توصیه مهم رهبر انقلاب به مجلس

مجلس نباید نماد تردید و خودکم‌بینی، یأس و ناامیدی، و بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور باشد

معاهدات مشکل‌دار را تصویب نکنید!

شما عصاره‌ی فضائل این ملتید. پس بدانید که چه‌کار باید بکنید. ️مجلس نباید نماد «تردید»، «خودکم‌بینی»، «یأس»، «ناامیدی» و «عدم توجه به مسائل کشور» باشد. مجلس نباید نگاهش به توانایی‌ها و ظرفیت‌های ملی مأیوسانه باشد.

اجاره‌نشین‌ها!

در این گزارش از مجموعه ویدئوهای "آوانت"، تلاش شده تا گوشه ای از مشکلات مستاجران پس از گرانی های اخیر مسکن زیر ذره بین قرار گیرد.

جدال روحانی با وعده‌هایش ادامه دارد...

در این کلیپ برخی وعده ها و شعارهای انتخاباتی روحانی که در پیروزی سهم بسزایی داشتند، مورد بررسی قرار گرفته تا مشخص شود چه مقدار از این وعده ها محقق شده است.

مهم‌ترین مطالب سرویس

همکاری یک شرکت ایرانی با آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها
دانش فنی تولید قطعات کلیدی قوای محرکه خودرو به کشور منتقل می‌شود
معاون سابق سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد؛
آمار واقعی بیکاران ۷ میلیون نفر است نه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار!
یک اقتصاددان: دولت، مخاطب اصلی در حرمت شرعی برای واردات کالاهای مشابه به کشور است
چینی ها از قاچاق کالا به ایران خوشحالند!/ مطمئن باشید دشمن در سازمان دهی تیم‌های قاچاق در کشور نقش جدی دارد
دولت حسن روحانی یک رکورد جدید برای خود به جای گذاشت
بانک مرکزی: ۲۷ درصد از خانوارهای ایرانی فاقد حتی یک فردِ شاغل هستند!
مشاور وزیر صنعت: ما به آنچه می‌خواستیم مثل خرید هواپیما و شراکت با توتال رسیده‌ایم
دلیلِ کند شدن ورود سرمایه خارجی به ایران بعد از برجام، متصل نبودن سوئیفت است
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین