سازمان برنامه و بودجه هر استان در فروردین ۸۳۰ میلیون تومان بودجه گرفت

کدخبر: 2212296

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، سرانه پرداختی به هر استان در فروردین از محل ۲۶ میلیارد تومان اعلام شده توسط خزانه‌ داری کل، در حدود ۸۳۰ میلیون تومان بوده که برای پرداخت حقوق کارکنان و اجرای برنامه و فعالیت‌های مصوب قانون هزینه شده‌است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان برنامه و بودجه به گزارش منتشر شده در خصوص جزییات هزینه کرد 26 میلیارد تومان طی فروردین ماه در این سازمان واکنش نشان داد. در این گزارش آمده است، با استناد به ماده 45 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1397 کل کشور و به منظور اطلاع رسانی و شفاف سازی اعتبارات دریافتی دستگاه های اجرایی از محل بودجه عمومی دولت و تکریم حقوق شهروندی، وزارت امور اقتصادی دارایی موظف شده است تمامی اعتبارات پرداختی از بودجه عمومی دولت به دستگاه های اجرایی را در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر نماید. دستگاههای اجرایی نیز هر کدام موظف شده اند تا عملکردشان را در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر نمایند.

بنابراین اعلام نظر درخصوص پرداخت های انجام شده در هر یک از دستگاه های اجرایی صرفاً با اطلاع دقیق از برنامه ها و فعالیت های مصوب و پس از ارائه گزارش عملکرد از آن دستگاه قابل تحلیل و ارزیابی بوده و دارای ارزش کارشناسی است.

با این توضیح تأکید می گردد که خزانه داری کل کشور، تمامی اعتبارات پرداختی به سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی 31 استان را در یک سطر درج نموده است. این در حالی است که قانون گذار برای اجرای برنامه و فعالیت های این سازمان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی 31 استان، اعتبار لازم را در قالب 2 ردیف مجزا، مصوب نموده است.

اعتبارات واحدهای استانی بسیاری از وزاتخانه ها و دستگاه های اجرایی اصلی به صورت مجزا، از محل اعتبارات استانی جدول شماره (10) قانون بودجه، تامین و پرداخت می گردد. بنابراین امکان مقایسه میان این سازمان با سایر وزاتخانه ها و دستگاه های اجرایی اصلی غیر متمرکز، بدون توجه به این مطلب امکان پذیر نخواهد بود.

به منظور شفاف سازی و رفع ابهام از افکار عمومی به اطلاع می رساند در فروردین ماه، سرانه پرداختی به هر استان از محل 26 میلیارد تومان اعلام شده توسط خزانه ، در حدود 830 میلیون تومان بوده که برای پرداخت حقوق کارکنان و اجرای برنامه و فعالیت های مصوب قانون هزینه شده است.

لازم به ذکر است هرگونه پرداخت بابت حقوق و مزایای کارکنان در دستگاه های اجرایی صرفاً بر مبنای احکام قانونی صادره و پس از تصویب شورای حقوق و دستمزد امکان پذیر است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: