مبارزه با سفید بالک‌ها در محدوده سفارتخانه‌ها

کدخبر: 2212737

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از شهرداری تهران خواست اقدامات لازم را برای مبارزه با سفید بالک‌ها در محدوده سفارتخانه‌ها به‌ویژه سفارت روسیه و انگلیس انجام دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زهرا صدراعظم نوری در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: چند سالی است که با نزدیک شدن فصول گرم سال، شهر تهران میزبان میهمان ناخوانده ای است به نام سفید بالک که مشکلات زیادی را با خود به همراه داشته است. این آفت که عموما در فصل زمستان بر روی خاک یا درختان به شکل غیرفعال قرار دارد با افزایش دمای هوا به صورت یک بحران، گریبان برخی از نقاط شهر تهران را می گیرد و در این میان 388 نقطه شناسایی شده و بعضی نقاط نظیر مناطق 6، 11 و 12 به دلیل تراکم گیاهان مطلوب برای رشد و تکثیر این گونه، به عنوان کانون شیوع و تراکم سفید بالک شناخته شده اند. هر چند مطالعات و تحقیقات گسترده ای به این منظور انجام شده است و لیکن حل این معضل شهری، بی تردید مستلزم عزم جدی و همه جانبه خواهد بود.

وی تصریح کرد: سال گذشته، شهرداری تهران با محوریت سازمان بوستان ها و فضای سبز با اتخاذ تدابیر 8 گانه مدیریتی، در حوزه های قانونی، زراعی، فیزیکی، مکانیکی، اکولوژیکی، بیولوژیکی، شیمیایی و نهایت فرهنگی در شهر تهران بویژه در کانون های بحرانی 3 منطقه ذکر شده گام های موثری را برای این منظور برداشت.

نوری بیان کرد: با توجه به مرکزیت این مناطق، بسیاری از مراکز اداری، تجاری، سازمان ها و ارگان های دولتی در این محدوده قرار دارند و بعضا فضای سبز قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند که سازمان بوستان ها به عنوان متولی مبارزه با سفید بالک ها راسا اقدام به دریافت مجوزهای قانونی جهت ورود به این مراکز و بررسی و صدور دستورالعمل را می کند و در این میان به منظور ورود به برخی از مراکز نظیر سفارتخانه ها، کنسولگری ها و کارگزاری های کشورهای خارجی، سازوکار قانونی موثری وجود ندارد و از سویی نادیده گرفتن این مراکز به دلیل اختصاص سطح قابل توجهی از فضای سبز به خود، قابل اغماض نیست و عملا اقدام هماهنگ مبارزه با آفت را دچار چالش می کند.

وی گفت: بر همین اساس و در راستای انجام مدیریت هدفمند و فراگیر با تمرکز بر تمام نقاط بحرانی شناسایی شده از اداره کل روابط عمومی بین الملل شهرداری تهران انتظار می رود جهت هماهنگی و دریافت مجوز ورود، بررسی و صدور دستورالعمل و نظارت بر روند مبارزه با سفید بالک، به باغ سفارت از طریق وزارت امور خارجه و نهادهای ذیربط اقدام کند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: