معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران به فارس خبر داد

واگذاری آنلاین فرزند به ۳۳۲۵ متقاضی/ ۸۸ نفر از متقاضیان، دختران مجرد هستند

کدخبر: 2212738

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران دلایل وجود اختلال در سامانه اینترنتی فرزندخواندگی را اعلام کرد و گفت: در این سامانه ۳۳۲۵ متقاضی فرزندخواندگی ثبت نام کرده و به ۷۸۳ نفر، فرزند سپرده شده است.

احمد خاکی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در رابطه با اختلال در سامانه اینترنتی فرزندخواندگی در بهزیستی، گفت: اکنون این اختلال برطرف شده است چرا که این سامانه در شرایط پایلوت قرار داشت و در چند مرحله که ثبت نام باید در آن انجام می شد نیازمند به روزرسانی و ارتقاء سیستم بود به همین دلیل شرکت مربوطه مهلتی را خواسته تا این سامانه را به روزرسانی و احیا کند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه می خواهیم سامانه به صورت آنلاین اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار دهد و از طرفی آمارهای موجود را به کارشناسان بدهد، باید سیستم تغییراتی می کرد که طبق گفته کارشناسان مربوطه از ساعت 12 روز گذشته سیستم فعال شده اما 24 ساعت زمان لازم دارد تا با لینک های کشوری و اینترنت همخوانی پیدا کند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: تا کنون 3 هزار و 325 نفر در سامانه فرزندخواندگی ثبت نام کرده تمام اطلاعات آنها آنالیز شده است و به 783 متقاضی فرزند واگذار شده است.

خاکی ادامه داد: در میان متقاضیانی که فرزند به آنها واگذار شده 503 مورد به صورت فرزندخواندگی و 280 مورد به صورت ترخیص به خانواده های امدادبگیر یا خانواده زیستی آنها داده شده است.

وی در مورد اینکه گفته شده زمان انتظار برای فرزندخواندگی در این سامانه سه ماه است، گفت: برای برخی از متقاضیان کمتر از سه ماه هم بوده است برای آنهایی که فرزندان با سن بالاتری می خواهند به طور مثال برخی از متقاضیان فرزندان 6 سال به بالا درخواست کرده بودند که مهلت انتظار آنها کمتر از یک ماه شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: اما برخی، متقاضی نوزاد دختر یا پسر هستند که این شرایط را سخت می کند از میان 3250 متقاضی فقط 500 فرزند داریم که خیلی ها هم قبلاً به صورت دستی ثبت نام کرده اند در نتیجه برای چنین متقاضیانی مدت انتظار بیشتر می شود.

خاکی ادامه داد : اکثر متقاضیان که حدود 40 درصد می شوند خواهان فرزندخواندگی دختران نوزاد هستند در حالی که عملاً نوزادی نیست والا ما دوست داریم که کودکان را به خانواده ها بسپاریم.

وی گفت: ارتباط قوه قضائیه و همکاری این نهاد با بهزیستی جای تقدیر دارد چرا که حتی حکم یک روزه هم برای واگذاری کودک داده شده است.قانون هم موجود است آن چیزی که باعث کندی روند فرزندخواندگی می شود این است که بسیاری از متقاضیان، نوزادانی می خواهند که ما در شیرخوارگاه نداریم.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: اما متقاضیانی که کودکان در مراکز شبه خانواده را می خواهند یا حتی اگر فرزندی می خواهند که پرونده بیماری دارد، یک هفته هم زمان نمی برد و کودک واگذار می شود.

خاکی در مورد دختران مجرد متقاضی فرزندخواندگی نیز گفت: در سامانه اینترنتی بهزیستی 88 متقاضی داشته ایم که به 16 نفر فرزند واگذار شده است.

وی گفت: بنابر این سامانه اینترنتی فرزندخواندگی به دلیل اینکه در مرحله آزمایشی است یک طرح کشوری بوده و باید کارشناسان مربوطه تمام موارد را بررسی و به روزرسانی کنند این اختلالات پیش آمده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه در زمینه زیرساخت اینترنتی مشکلی نداریم گفت: اکنون بسیاری از متقاضیان در استان ها تمایل دارند که به سامانه متصل شوند و یکی از دلایل اختلال در این سامانه است.

خاکی گفت: همچنین در حال حاضر هویت استفاده و ثبت نام در تلفن همراه هم وجود دارد و متقاضیان می توانند به آدرس Farzandkhandegi.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: