شهدا غرق زندگی روز مره نشدند

کدخبر: 2213048

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: در مقاطع حساس، شهدا می‌توانستند مانند دیگران در زندگی روزمره غرق شوند ولی افق بالاتری را دیدند و معامله ارزشمند تری انجام دادند. همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به این عرصه وارد شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به مناسبت فتح خرمشهر مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران، حسن رسولی؛ عضو هیئت رئیسه و ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران به دیدار خانواده دو تن از شهدا منطقه 14 رفتند.

در این دیدار، مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران با ایراد سخنانی به نقش پر رنگ شهدا پرداخت و بیان کرد: برای بازگشت به هویت اصیل انقلابی باید به شهدا توجه بیشتری نشان دهیم و نسل جوان را با خاطرات آنان آشنا کنیم.

وی در دیدار خانواده شهید محمدرضا سلیمانی و با اشاره به نقش مهم شهدای رسانه گفت: شهدای رسانه و اصحاب رسانه افرادی هستند که در راه خبری شهید شده اند از این رو مظلومیتشان مضاعف است زیرا دوران مختلفی گذرانده ایم و امروز که ماه خرداد و ماه حماسه ها است باید به این امر توجه شود.

فراهانی ادامه داد: فردا سوم خرداد بوده و سالروز پیروزی و فتح خرمشهر است؛ سلسله حماسه ها و حوادث خرداد ماه در پیش چشم ماست. امثال شهید سلیمانی که از ابتدای جنگ فعال بوده اند و در نهایت در آن ایام در جریانات خرمشهر توفیق شهادت نصیبشان نشد اما سرانجام به آرزویشان رسیدند.

عضو شورای شهر تهران افزود: این روزها دوران بی هویتی است و در فضای عمومی جامعه نهاد ها و عناصر هویت بخش هایی که امید تزریق می کنند کم هستند؛ متاسفانه در بخشی از جامعه خودمان با این ناامیدی خسارت های زیادی دیده ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه بخشی از منابع انسانی درصدد این هستند به جای دیگر بروند و بخش دیگر تصویر تیره و تاری دارند و فکرمی کنند دولتمردی در امریکا اگر حرفی زد حتما کن فیکون می شود و اتفاقات خاصی می افتد در صورتی که ایران ما حوادث زیادی به خود دیده است و در نهایت ایران هویت و یکپارچگی خود را حفظ کرده است. ایران نه سوریه و نه ونزوئلا خواهد شد. عناصر امید بخش در جامعه ما زیاد است و یکی از این عناصر همین شهدا هستند.

عضو شورای شهر تهران گفت: وقتی می گویند شهدا شمع محفل بشریت هستند یعنی هویت و امید را در جامعه منتشر می کنند. خواهش من از دوستان آموزش و پرورش این است که مرتب خانواده شهدا را در مدارس دعوت کنند؛ بیایند و خاطراتشان را بگویند و بچه ها بدانند روی چه پایه هایی گام بر می دارند.

فراهانی بیان کرد: اگر بخواهیم افق های دور دست را ببینیم باید پشت این سرمایه ها بایستیم و از این هویت و از تجربیات استفاده کنیم. بدانیم کجا بوده ایم و به کجا رسیده ایم. این نعمتی که دست ماست را باید ببینیم چگونه می توان به سرانجام برسانیم. امیدوارم این گونه مراسمات محدود به وقایعی که امشب شب سوم خرداد است نباشد به خصوص در نسل جدیدی که در خطر است. نسلی که همه نوع ابزار فراهم برای اینکه از پیشینه خود جدا شود را دارد و بیش از پیش به شما و خانواده شهدا نیازمندیم تا بتوانیم هویت خود را پیدا کنیم.

وی همچنین با همراه دو تن از اعضای شورای شهر و شهردار منطقه 14 و نماینده بنیاد شهید به دیدار خانواده شهید مجید عسکری رفت.مجید فراهانی در دیدار با خانواده شهید عسکری گفت: یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های شورای پنجم بازگشت به هویت دینی ملی و میهنی بوده است و اگر به بازآفرینی شهر از حیث عمرانی و بافتی نگاه می کنیم باید بدانیم که بازآفرینی هویتی و اندیشه ای از مهم ترین ها است و بحث شهید و شهادت از مهم ترین این عناصر است.

وی افزود: در مقاطع حساس، شهدا می توانستند مانند دیگران در زندگی روزمره غرق شوند ولی افق بالاتری را دیدند و معامله ارزشمند تری انجام دادند. همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به این عرصه وارد شدند.

فراهانی ادامه داد: شهدای خبرنگار به خصوص شهید عسکری عزیز که از خبرنگاران بود که هم دفاع مقدس و هم مانور ارتش را به تصویر کشید و به درجه والای شهادت نایل شد و در پس پرده قهرمانی ها و جانبازی ها و افتخارات شهدا را به تصویر کشیدند اما خودشان در پشت پرده زحمت کشیدند و توفیق شهادت نایلشان شد.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: نسل ما و نسل جدید نیازمند شهدا هستیم؛ نسل جوان ما نیاز دارد تا این افراد را بشناسد و خاطرات آنان را بخواند.

فراهانی با اشاره به اهمیت منطقه 14 در پایتخت گفت: منطقه 14، منطقه با هویت و اصیلی است؛ دارالمومنینی است که شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده ، هم انقلاب و هم حوادث تاریخی که در تهران اتفاق افتاده بخش عمده ای در این منطقه و مجموعه نیروی هوایی بوده اند از این رو خاطرات زیادی که از این محلات است همه پیش چشم ماست و همه عناصر هویت بخش هستند.

گفتنی است شهید محمدرضا سلیمانی و مجید عسکری در انجام مانور و فیلمبرداری رزمایش به درجه والای شهادت نائل شدند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: