نبی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت کنجاله سویا در شش ماه اخیر/ ۲۸ واحد مرغداری در استان تهران فعال هستند

کدخبر: 2213198

یک مقام مسئول گفت: در ۶ماه گذشته نرخ هر کیلو کنجاله سویا با افزایش ۱۲۰ درصدی و ذرت ۵۰ درصدی در بازار روبه‌رو شد.

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، از افزایش 200 تومانی نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ با نرخ 6 هزار و 500، شانه ای 13 هزار و دانه ای 430 تومان درب مرغداری عرضه می شود.

وی با انتقاد از تفاوت فاحش قیمت تخم مرغ از درب مرغداری تا خرده فروشی، افزود: کمبود نظارت، نامتوزانی توزیع و سودجویی دلالان و واسطه بازی از علل اصلی گرانی تخم مرغ در خرده فروشی ها به شمار می رود در حالی که با واگذاری غرفه های میادین میوه و تره بار به تشکل ها، نوسان قیمت به حداقل می رسد.

به گفته نبی پور، با وجود نوسان شدید نهاده های دامی در ماه های اخیر و کمبود کنجاله سویا، امکان پیش بینی قیمت تخم مرغ در بازار وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار ادامه داد: در 6ماه گذشته نرخ کنجاله سویا با افزایش 120 درصدی و ذرت 50 درصدی در بازار روبه رو شد و این امر ناشی از فقدان برنامه ریزی مناسب در زمینه واردات و توزیع است.

وی در پایان سخنان خود درباه آخرین وضعیت فعالیت واحدهای مرغداری فعال در استان تهران، گفت: هم اکنون از 182 واحد مرغداری تنها 28 واحد در استان تهران مشغول فعالیت هستند، چرا که بسیاری از مرغداران به سبب کمبود نقدینگی، فقدان امنیت شغلی، ترس از شیوع آنفلوانزای مجدد و نوسان نرخ نهاده های دامی وارد چرخه تولید نشدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: