ممنوعیت ارجاع مردم به کارشناسان داخل ادارات/ سازمانهای دولتی مکلف به ایجاد "میز خدمت" شدند+سند

کدخبر: 2213232

بر اساس بخشنامه رئیس جمهور به کلیه دستگاههای اجرایی، از اول تیر ماه ۱۳۹۷ به بعد، ارائه خدمت به مردم در محلی غیر از میز خدمت و ارجاع آنان به واحدهای سازمانی و کارشناسان در داخل ادارات ممنوع بوده و نقص مقررات محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رئیس جمهور در بخشنامه ای به کلیه دستگاهای اجرایی، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان و ممانعت از سرگردانی مردم در ساختمان اداری دستگاه اجرایی و پیشگیری از برقراری ارتباط غیر اصولی و مفسده آمیز با کارکنان دولت، ارجاع مردم به کارشناسان در داخل ادارات را ممنوع اعلام کرد.

بر اساس بند 1 این بخشنامه، از اول تیر ماه 1397 به بعد ارائه خدمت به مردم در محلی غیر از میز خدمت و ارجاع آنان به واحدهای سازمانی و کارشناسان در داخل ادارات ممنوع بوده و نقص مقررات محسوب می شود.

در بند 2 این بخشنامه آمده است، دستگاههای اجرایی مکلف هستند تنها از طریق میز خدمت(حضوری یا الکترونیکی) که در طبقه اول یا در دسترس ترین مکان با مراجعین قرار دارد، ارباب رجوع را پذیرش کرده و حتی المقدور در همان مکان از طریق فرایندهای تجمیع شده در میز خدمت، درخواستهای مراجعان را پذیرش و خدمات لازم به آنها و خدمات لازم به آنها ارائه شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: