دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

دانش‌آموز پیشتاز انقلاب اسلامی باید نسبت به مسائل روز جامعه دارای بصیرت انقلابی باشد

کدخبر: 2213509

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به تربیت سیاسی ـ اجتماعی دانش آموزان گفت: دانش‌آموز پیشتاز انقلاب اسلامی باید نسبت به مسائل روز جامعه دارای بصیرت انقلابی باشد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید بدان بپردازیم تربیت سیاسی ـ اجتماعی دانش آموزان است.

وی گفت: دانش آموز پیشتاز انقلاب اسلامی باید نسبت به مسائل روز جامعه دارای بصیرت انقلابی باشد و بدون آنکه بازیچه گروه ها و احزاب سیاسی باشد، درک عمیق سیاسی پیدا کند و بتواند مسیر حرکت کشتی انقلاب اسلامی، اهداف و آرمان های آن، مخاطرات و بزنگاه های مختلف، فرصت ها و تهدیدهای آن را بشناسد و در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، وظیفه دینی و انقلابی خودش را بشناسد و با روحیه جهادی بدان عمل کند.

علامتی افزود: اگر نظام فکری و خروجی تربیتی ما به گونه ای نباشد که دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، عناصری حساس نسبت به وقایع پیرامون و کنشگر نسبت به وظایف انقلابی خود نباشند، باید به فکر تجدید نظر در فرایندهای کار تشکیلاتی دانش آموزان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این روزها چند موضوع مهم با انقلاب اسلامی مطرح است که ایالات متحده آمریکا در اقدامی غیر قانونی، سفارت خود را به قدس اشغالی انتقال داده است؛ آمریکا در ادامه به بد عهدی های خود از برجام خارج شده است و گستاخانه 12 شرط برای جمهوری اسلامی ایران تعیین کرده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: دانش آموز عضو تشکل ما باید از قبل عضویت در تشکل ، تحلیل پیدا کند و قدرت فهم اتفاقات جزئی سیاسی را در پازل کلی معادلات جهانی پیدا کند و به عبارتی بفهمد که مجموع این اقدامات از دراز کردن دست چدنی با دستکش در دوره اوباما تا خروج آمریکا از برجام در دوره ترامپ همه در یک سیاست اصولی از سوی استکبار جهانی تحلیل می شود و آن تلاش برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اما به حمدلله کشتی انقلاب اسلامی علی رغم همه این سنگ اندازی ها و مانع تراشی ها، حرکت خود را به سرعت ادامه می دهد و همه اینها مرهون رهبری حکیم و فرزانه است که با قوت و قدرت و با بهره مندی از بصیرتی قرآنی این انقلاب را رهبری می کند.

علامتی گفت: مراد از تربیت سیاسی ـ اجتماعی، شکل گیری چنین قدرت تحلیل کلانی است که دشمن را بشناسد ، موقعیت کنونی انقلاب و توفیقات آن را بشناسد، مسیر حرکت رو به رشد آن را درک کند و در مواجهه با مشکلات ناامید نشود؛ اگر این نظام فکری در دانش آموز ما شکل بگیرد، در این صورت با دیدن مشکلات اقتصادی، تکانه های بازار ارز، تهدید قدرت های جهانی، تبلیغات رسانه های صهیونیستی و.... مرعوب نمی شود و یک عنصر فعال، پویا و امیدوار برای انقلاب اسلامی می شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: