با تایید فرمانده معظم کل قوا

نحوه ساماندهی یگان‌های مسلح ادارات دولتی ابلاغ شد/ جزییات حفاظت از تاسیسات خاص دستگاه‌های اجرایی +سند

کدخبر: 2213900

دستورالعمل «تشکیل یگان های حفاظت در دستگاههای اجرایی» که به تصویب فرمانده معظم کل قوا رسیده بود، برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، دستورالعمل «تشکیل یگان های حفاظت در دستگاههای اجرایی» که به تصویب فرمانده معظم کل قوا رسیده بود، برای اجرا به دستگاه های مربوطه ابلاغ و در آن، نحوه تشکیل و اداره یگان حفاظتی هر دستگاه، تامین نیرو و تجهیرات، نحوه به کارگیری سلاح و تجهیزات، تشخیص وضعیت های انتظامی و امنیتی و دیگر موضوعات به صراحت بیان شده است.

این دستورالعمل که نسخه به روز شده از آیین نامه مصوب تیرماه 1379 فرمانده کل قواست، به منظور حفاظت از زیرساخت ها، اماکن، تاسیسات، تجهیزات و انجام برخی از ماموریت های موضوعی-تخصصی دستگاه های اجرایی -که نیاز به حفاظت مسلحانه دارند- و با هدف توسعه، ارتقا و تحکیم امنیت جامعه از طریق ساماندهی یگان های مسلح دستگاه های اجرایی از طریق نیروی انتظامی با واگذاری تامین امنیت و حفاظت از دستگاههای مذکور تدوین شده است.

بر این اساس، یگان حفاظت با موافقت و مجوز ستادکل نیروهای مسلح در تابعیت دستگاه اجرایی تشکیل و جزئی از ساختار و سازمان آن محسوب می شود و مانند سایر بخش های مستقل و زیر مجموعه دستگاه متبوع -با رعایت ضوابط ناجا- تحت نظر بالاترین مقام دستگاه اداره خواهد شد. اگرچه مسئولیت اداره این یگان از وظایف ستاد کل نیروهای مسلح است اما این مسئولیت به بالاترین مقام دستگاه اجرایی تفویض شده و قابل تفویض به دیگران نیست. این دستورالعمل در 5 فصل، 21 ماده و 8 تبصره در تاریخ 14 اسفندماه سال 96 به تصویب فرمانده معظم کل قوا رسیده و پس از انتشار در شماره مورخ شنبه 5 خردادماه 1397 روزنامه رسمی، جنبه انتشار عمومی پیدا کرده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: