/عملکرد رسانه‌ها در جام‌جهانی چگونه باشد؟/

«نحوه پرداختن به جام‌جهانی با تعرض یا تورم فرق ندارد»

کدخبر: 2219823

سردبیر روزنامه «هفت صبح» با بیان اینکه جام‌جهانی یک رویداد مسابقه محور است و هر اتفاقی در آن رخ خواهد داد، گفت: واکنش ما به جام‌جهانی به عنوان یک رسانه باید مبتنی بر در نظر گرفتن منافع ملی باشد.

آرش خوشخو در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی عملکرد رسانه‌ها در بازی‌های جام جهانی اظهار کرد: پرداخت رسانه‌ها به سوژه جام جهانی مانند پرداخت‌های دیگر به سوژه‌های روز مانند تورم، مجلس و تعرض به تعدادی دانش‌آموز در منطقه دو تهران است. در واقع تمایز خاصی وجود ندارد و باید خبرهای سالم و تأیید شده را منتشر کنیم و مراقب باشیم که در ذهنیت عموم جامعه با مبالغه و انتشار خبرهای جعلی خراش ایجاد نکنیم.

او ادامه داد: ما باید کمک کنیم که خواننده تحلیل و نگاه همه‌جانبه‌ای به ماجرا داشته باشد و از قرار گرفتن در ورطه تولید توقعات و انتظارات بی‌جا درباره جام جهانی مانند دیگر حوزه‌ها جلوگیری کنیم و نشان دهیم که مساله جام جهانی یک اتفاق خاص فرهنگی و ورزشی ملی است. همچنین فرصتی است تا حس همگرایی جامعه را تقویت کنیم.

مدیرمسؤول روزنامه «هفت صبح» با تاکید بر تاثیر رسانه‌ها بر همگرایی جامعه اظهار کرد: یکی از گزینه‌هایی که همیشه در رسانه وجود دارد این است که پرداخت به یک سوژه کمترین واگرایی و شکاف اجتماعی را در جامعه ایجاد کند. ما در جامعه پر از شکاف‌های اجتماعی، سیاسی و طبقاتی هستیم و باید با سوژه‌ها نوعی برخورد کنیم که شکاف‌ها کمتر شود. البته رسانه‌هایی وجود دارند که معتقدند باید شکاف‌ها بیشتر شوند اما ما این ایده را نداریم و می‌خواهیم همگرایی را تقویت یا حداقل نوعی به خبرها بپردازیم که کمترین واگرایی ممکن را داشته باشد.

او ادامه داد: در جام جهانی باید این ایده برقرار باشد و سعی کنیم اختلاف‌ها را درباره فوتبال کنار بگذاریم. سپس به سمتی برویم که جام جهانی مرهمی بشود برای شکاف‌هایی که در جامعه وجود دارد. اگر هم در بازی‌های جام جهانی نتیجه خوبی نگرفتیم، زیر همه چیز نزنیم و شکاف‌ها را شدیدتر نکنیم زیرا جام جهانی هم یک مسابقه است و هر اتفاقی در آن رخ خواهد داد. واکنش ما به آن به عنوان یک رسانه چه در تلویزیون، چه سینما و چه فضای مجازی باید مبتنی بر در نظر گرفتن منافع ملی باشد.

خوشخو در پایان بر لزوم نگاه واقع‌بینانه رسانه‌ها در بازی‌های جام جهانی اشاره کرد و گفت: نگاه واقع‌بینانه یک امر سلیقه‌ای است و هر فردی امکان دارد واقعیت را با نظر خود تفسیر می‌کند اما اگر تئوری اصلی این باشد که شکاف و اختلاف اجتماعی را تشدید نکنیم بقیه مسائل حل می‌شود.

در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم ایران ۲۵ خرداد در ورزشگاه «کرستوفسکی» سن‌پترزبورگ با تیم مراکش بازی خواهد کرد. این بازی ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار و از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

پنج روز بعد، در ۳۰ خرداد ایران در ورزشگاه «کازان آرنا» شهر کازان، به مصاف اسپانیا می‌رود. این بازی ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار و از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

پنج روز بعد نیز (چهارم تیر) تیم ملی ایران در ورزشگاه «موردویا» شهر سارانسک با تیم ملی پرتغال مواجه خواهد شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: