اعضای هیئت علمی هشتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی معرفی شدند

کدخبر: 2219846

پس از برگزاری نشست هیئت امنای جایزه ادبی پروین اعتصامی در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای هیئت علمی این جایزه انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، هیئت امنای جایزه ادبی پروین اعتصامی متشکل از: سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی این وزارتخانه، دکتر محمدجعفر یاحقی(نماینده فرهنگستان زبان و ادب فارسی) به همراه: مرضیه مرآت نیا، فرحناز مینایی پور و عصمت سپهری به عنوان نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان، پس تشکیل جلسه و گفت وگو پیرامون موضوعاتی چون اهمیت برگزاری شایسته و دقیق جایزه، اعضای هیئت علمی این رویداد ادبی را انتخاب و معرفی کردند.

ژاله آموزگار، امیربانو کریمی(امیری فیروزکوهی) راضیه تجار، مریم جلالی و سودابه فضائلی، به عنوان اعضای هیئت علمی هشتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی انتخاب شدند.

به دنبال این انتخاب، اعضای هیئت علمی جایزه پروین، به همراه محمدعلی مهدوی راد، دبیر علمی و مهدی قزلی دبیر اجرایی جایزه، روز گذشته در بنیاد شعر و ادبیات داستانی، گرد هم آمدند تا پس از گفت وگو و تبادل نظر درباره موضوعاتی چون نظارت بر روند علمی و اجرایی، انتخاب داوران این رویداد ادبی، شیوه نامه اجرایی جایزه را تدوین کرده و به تصویب برسانند.

رونمایی از پوستر هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی، نیز از دیگر برنامه های نشست هیئت علمی هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی بود.

طراحی پوستر این جایزه را سلمان رییس عبداللهی بر عهده داشته است. بنیاد ادبیات داستانی در معرفی اعضای هیئت علمی این جایزه آورده است: ژاله آموزگار استاد دانشگاه، پژوهشگر فرهنگ و زبان های باستانی، نویسنده و مترجم است. او صاحب مقالات بسیار در مجلات علمی-پژوهشی است و به شش زبان انگلیسی، فرانسه، فارسی، ترکی، پهلوی و اوستایی مسلط است.

راضیه تجار داستان نویس و یکی از با سابقه ترین مدرسان داستان نویسی است. تحصیلاتش کارشناسی در رشته ی روانشناسی است. او یکی از مؤسسین انجمن قلم ایران است و در دوره ای هم دبیری آن انجمن را بر عهده داشته است. از دیگر فعالیت های ادبی این نویسنده ی توانمند می توان به داوری و عضویت در هیئت علمی جشنواره ها و جوایز مهم ادبی کشور از جمله جایزه ادبی جلال آل احمد و جایزه ادبی پروین اعتصامی در سال های گذشته اشاره کرد. از او بیش از 20 عنوان رمان، مجموعه داستان و زندگینامه به چاپ رسیده است.

مریم جلالی، شاعر، منتقد ادبی، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه است. این عضو هیئت علمی جایزه پروین، دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد است. او که سابقه داوری در جوایز و جشنواره های متعددی چون دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر را در کارنامه دارد، فعالیت های متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان انجام داده است. از مریم جلالی 11 کتاب در حوزه زبان و ادبیات فارسی و چهار اثر در حوزه ترجمه به چاپ رسیده است. انتخاب او با توجه به اختصاص بخشی به ادبیات کودک و نوجوان در جایزه ادبی پروین و تخصص او در این حوزه صورت گرفته است.

سودابه فضائلی نویسنده، مترجم و پژوهشگر ایرانی است که بیشتر با آثارش در اسطوره شناسی و نمادشناسی شناخته می شود. فضائلی در دانشگاه کمبریج لندن به تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی پرداخت و در دانشگاه سوربون پاریس رشته های زبان پهلوی و زبان و ادبیات تطبیقی خواند. وی در طول بیش از چهار دهه فعالیت بیش از 40 کتاب از وی منتشر شده که بعضی از مراجع اصلی در مقالات پژوهشی و نشریات آکادمیک محسوب می شوند.

امیربانو کریمی استاد ادبیات فارسی و متخصص در سبک هندی و صائب شناسی است. وی دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران و از نویسندگانی است که بیشتر در متون کلاسیک چه نظم و چه نثر به پژوهش پرداخته است. از امیر بانو کریمی که با رتبه استادیاری در دانشگاه تهران مشغول تدریس است، چندین کتاب و مقاله به چاپ رسیده و در چهارمین همایش چهره های ماندگار در سال 1383 به عنوان چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی برگزیده شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: