حرکت آهسته روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده از هفته گذشته

عنوان

با وجود توقف چندماهه روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده و وعده شرکت‌ خودروساز برای آغاز این روند از ابتدای خرداد،به نظر می رسد این طرح این بار با سرعت بسیار آهسته حرکت خود را آغاز کرده است.

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره آخرین وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده، اظهار کرد: در کارگروه کاهش آلودگی هوا جلسه‌ای داشتیم که طی آن مقرر شد شرکت خودروساز صدور پیش فاکتور را برای حدود ۴۰۰۰ نفری که باقی‌مانده بودند، آغاز کند که این فرآیند از هفته گذشته با سرعت آرام آغاز شد و شرکت خودروساز نیز در حال صدور پیش فاکتور برای تاکسی‌های فرسوده باقی مانده است.

وی با بیان اینکه‌ در این زمینه نیاز به همکاری بیشتری میان ارکان مختلف طرح داریم و امیدواریم که بانک‌ها نیز در این زمینه مساعدت کنند، افزود: از بانک‌های عامل نیز انتظار داریم تسهیلات با نرخ مصوب ۱۸ درصد را برای این امر در نظر بگیرند و در حقیقت هدف ما دریافت تسهیلات ارزان قیمت یا متفاوت از بانک‌ها نیست.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در ادامه صحبت‌هایش به فرآیند افزایش نرخ کرایه تاکسی نیز اشاره کرد و گفت: فرآیند تغییر نرخ کرایه تاکسی به این گونه است که طبق قانون شهرداری‌ها و شوراها، سازمان‌های مربوطه موظف‌ می‌شوند در پایان هر سال لایحه افزایش نرخ کرایه را متناسب با نرخ تورم و هزینه‌هایی که قاعدتا در سال جدید به هر کسب و کاری  وارد می‌شود را محاسبه کنند و در قالب لایحه به شورای اسلامی هر شهر بفرستند ؛سپس شورای اسلامی شهر این لایحه را مصوب و پس از تایید نهایی فرمانداری، نرخ مصوب نیز قابلیت اجرایی می یابد.

وی ادامه داد: افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ درتهران نیز از همین فرآیند تبعیت کرده و نرخ کرایه تاکسی‌ها حدود ۱۲.۵ درصد افزایش داشته است البته این ۱۲.۵ درصد به صورت میانگین بوده به طوری که در برخی خطوط کمتر و در برخی دیگر نیز ممکن است بیشتر باشد.

ضامنی با اشاره به اینکه فرآیند تغییر نرخ کرایه تاکسی، فرآیند تعریف شده در قانون است، گفت: هر شهر مقتضیاتی دارد و شهرداری‌ها موظفند براساس آن و همچنین نرخ تورم این پیشنهادات را آماده کنند و به شورای اسلامی هر شهر بفرستند و پس از تصویب شورا و تایید فرمانداری قاعدتا نرخ کرایه افزایش پیدا خواهد کرد. البته این تصمیم‌گیری بر عهده مدیریت محلی است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

صادق خلیلیان وزیر سابق جهاد کشاورزی:

سفره مردم نصف شده است

ائتلاف سه‌ضلعی «المالکی، النجیفی و الفیاض» قوای سه گانه عراق را فتح می‌کند؟

طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴، نوری المالکی و اسامه النجیفی به ترتیب نخست وزیر و رئیس پارلمان بوده و دو قطب اصلی تقابل را در ساحت سیاسی عراق ایجاد کرده بودند. اختلافات میان این دو به حدی بالا گرفته بود که زمینه ورود داعش به عراق و اشغال سرزمینی را فراهم کرد و حتی تا همین چند روز قبل، هواداران این دو نفر، دیگری را مسئول اشغال موصل توسط داعش معرفی می‌کردند!

دولت حق فرار از پاسخگویی درباره فساد و وضعیت اقتصادی کشور را ندارد

این دولت همان دولت هاشمی است با این تفاوت که نسبت به دولت هاشمی فرسوده تر و پیر تر شده است. یعنی در واقع عیب های دولت هاشمی را دارد اما کارویژه های دولت هاشمی را ندارد. مثلا اگر دولت هاشمی چند تایی سد ساخت یا در حوزه گسترش جاده ها اقداماتی انجام داد دولت روحانی این عملکرد را هم ندارد. در واقع مسئولان دولت روحانی همان مسئولان دولت هاشمی هستند که آن موقع جوان بودند الان پیر و فریسوده شده اند. اما اعداهایشان چند برابر شده و به گنده گویی دچار شده اند اما در در حوزه عمل، عملکرد های بشدت ضعیفی دارند

تکلیف اورژانسی دولت، مدیریت هوشمند جریان نقدینگی است

مسائل و معضلات فعلی اقتصادی کشور راه حل دارد و این راه حل هم با تغییر رویکرد و سیاست ها و اجرای برنامه های هوشمندانه در داخل کشور امکان پذیر است. واقعا انسان حسرت می‌خورد که ما روزانه معادل 9 میلیون بشکه نفت و مشتقات آن را تولید می‌کنیم و فقط 3 میلیون بشکه صادر می‌شود و دو و نیم میلیون بشکه هدر می‌رود

مهم‌ترین مطالب سرویس

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مطرح کرد؛
ابتلای ۸۷ نفر به ایدز در روستای درگز صحت ندارد/ بهزیستی به وظایفش عمل کند
مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر؛
هزینه بیمه روستائیان و عشایر روزی یک عدد تخم مرغ است
معاون خدمات شهری شهرداری تهران مطرح کرد؛
احداث زباله‌سوز ۳۲۰۰ تنی در آینده‌ای نزدیک در تهران
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین