مزایای رژیم گیاه‌خواریِ سالم

کدخبر: 2220074

محققان در یک بررسی جدید بار دیگر تاثیرات رژیم غذایی گیاه خواری بر سلامتی را مورد مطالعه قرار داده‌اند که حاکی از فوائد بسیار آن است.

به گزارش ایسنا، اگرچه در رژیم گیاهخواری نیز انتخاب مواد غذایی سالم و باکیفیت حائز اهمیت است. به بیان دیگر غلات سفید و تصفیه شده نیز اساس گیاهی دارند اما جزو خوردنی‌های سالم نیستند.

سایت مدیکال دیلی در مطلبی تازه به برخی از مهمترین فوائد رژیم غذایی گیاهی اشاره کرده که به شرح زیر است:

- بهبود سلامت قلب: گروهی از محققان هلندی به مطالعه روی ۶۰۰۰ نفر پرداخته و دریافتند افرادی که از پروتئین گیاهی مصرف می‌کنند نسبت به مصرف کنندگان پروتئین حیوانی کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

انجمن قلب آمریکا نیز اعلام کرده است که افراط در مصرف پروتئین حیوانی به دلیل وجود چربی اشباع شده می‌تواند سطح کلسترول را افزایش دهد و خطرزا باشد.

- کاهش خطر ابتلا به دیابت: در مطالعه‌ای که در آمریکا انجام گرفت مشخص شد در افراد گیاه‌خوار فاکتورهای خطرزای ابتلا به دیابت کمتر است. این فاکتورها شامل شاخص توده بدنی پایین، فشار خون پایین، دور کمر کوچکتر، پایین بودن میزان چربی شکمی و کلسترول پایین است.

- افزایش وزن ناچیز: محققان آمریکایی در مطالعه‌ای مشاهده کردند رژیم‌های غذایی گیاه خواری که مبتنی بر انتخاب خوردنی‌های گیاهی سالم همچون غلات، میوه، سبزی و خشکبار است با میزان افزایش وزن کمتری همراه است.

- کاهش خطر مرگ: بررسی‌ها نشان می‌دهد انتخاب بهترین گزینه‌ها در رژیم غذایی گیاه‌خواری مهم است. مطالعه انجام شده روی ۳۰ هزار فرد بزرگسال در آمریکا نشان داد انتخاب مواد غذایی گیاهی که سالم و باکیفیت هستند در این نوع از رژیم غذایی با کاهش ۳۰ درصدی مرگ زودرس همراه است. همچنین این تاثیرگذاری در مبتلایان به بیماری‌های مزمن بیشتر است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: