رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با فارس خبر داد

اجرای طرح «نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان» در مدارس کشور

کدخبر: 2220080

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان در رابطه با توانمندسازی، حمایت های اجتماعی و روانی و تحکیم خانواده در کشور اجرا می‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، گفت: مدرسه در رشد و پرورش شخصیت کودکان نقش مهمی دارد و شاخص های تربیتی از این سن شکل می گیرد، به همین دلیل طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان در رابطه با توانمندسازی، حمایت های اجتماعی و روانی و تحکیم خانواده اجرا می شود.

وی با اشاره به به روند رو به رشد اعتیاد در بین دانش آموزان ادامه داد: باید دانش آموزان برای مقابله با آسیب های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر توانمند شوند که در نظام مراقبتهای اجتماعی با استفاده از رویکرد پیشگیری رشدمدار این هدف دنبال می شود.

محسنی گفت: همچنین این طرح برای افزایش اقدامات پیشگیرانه در مدارس، افزایش توانمندی، اعتماد به نفس و توان «نه» گفتن در دانش آموزان در دست اجرا است و اهدافی مانند اجتماع پذیری، ارتقای مهارت های زندگی و پیشگیری از لغزش ها و آسیبهایی مانند اعتیاد و درمان آن را دنبال می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح نماد یا مراقبتهای اجتماعی با مشارکت 9 سازمان و وزارتخانه از جمله وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، وزارت کشور، معاونت پیشگیری قوه قضائیه، بنیاد برکت، کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور اجرا می شود.

وی تصریح کرد: در این طرح 24بسته مددکاری و 32بسته حمایتی و مشاوره ای و روانشناختی برای 4 گروه مخاطب شامل دانش آموز،معلمان، والدین و کارشناسان پیشگیری تهیه شده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: