پورمختار: سازمان انرژی اتمی باید در رساندن صنعت هسته‌ای برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو تسریع کند

کدخبر: 2220281

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه باید در رساندن صنعت هسته‌ای برای رساندن به ۱۹۰ هزار سو  و اخذ تضامین پنج‌گانه تسریع کند.

به گزارش ایسنا، محمد علی پورمختار در تذکری شفاهی به سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه در پایان جلسه علنی امروز ضمن تشکر از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز قدس و تبریک پیشاپیش عید فطر بیان کرد: این دو باید در اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای آماده سازی صنعت هسته ای برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو و اخذ تضامین پنج‌گانه‌ای که ابلاغ فرمودند تسریع کنند.

وی در ادامه در رابطه با FATF ‌ بیان کرد: بنده این سند را استعماری می دانم. این گونه اسناد بین المللی وسیله و ابزاری در دست دولت‌های زورگو شده است که با استفاده از این وسایل کشورهای ضعیف‌تر را تحت سلطه بگیرد. در بررسی این سند باید به این مسئله توجه ویژه ای شود. همه ما باید جایگاه و شان مجلس را حفظ کنیم. تعامل با دو قوه دیگر طبق فرمایش مقام معظم رهبری دلیلی برای دست کشیدن مجلس از وظایف ذاتی و نظارتی نیست لذا این امر باید مورد توجه ریاست مجلس و هیات رییسه قرار گیرد.

وی افزود: آنچه که در رابطه با وزارت خارجه باید تذکر داده شود این است که به رغم قول آقای وزیر مقرر بود که معاونت اقتصادی بین المللی را راه‌اندازی کند و سفارتخانه‌ها فعال شوند اما با گذشت قریب به یک سال اتفاقی نیفتاده است و همچنان ما شاهد این ضعف هستیم.

وی در پایان در تذکری به سازمان اوقاف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: باید این دو بخش از اجحافی که به مردم می‌شود جلوگیری کنند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: