بیگدلی در نطق میان دستور:

مجلس آنطور که امام (ره) می‌خواست در رأس امور نیست

کدخبر: 2220283

یک نمایندهاصلاح طلب مجلس گفت: متاسفانه مجلس آنگونه که امام (ره) فرموده بود، در راس امور نیست؛ شاید در تئوری می خواهیم مجلس را در راس امور داشته باشیم ولی متاسفانه در عمل انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، اظهار داشت: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس نظارت بر امور اجرایی مملکت است؛ رهبر عزیزمان در شروع مجلس دهم به نمایندگان مجلس در مورد ضرورت انجام وظایف قانونی توصیه فرمودند و خود نظارتی و نظارت بر امور اجرایی کشور را سرلوحه فعالیت نمایندگان قرار دادند.

وی ادامه داد: معیار عدالت برای ما حضرت علی(ع) است؛ آیا تا به حال از خود پرسیده ایم چند طرح و مصوبه مجلس به دلیل بی عدالتی و رعایت نشدن عدالت رد شده است؟ آیا توانسته ایم با مردم باعدالت برخورد کنیم؟ درحالی که مدام شعار عدالت طلبی سر می دهیم متاسفانه مجلس آن گونه که امام فرموده بوده اند در راس امور نیست. شاید در تئوری می خواهیم مجلس را در راس امور داشته باشیم ولی متاسفانه در عمل انجام نشده است و ما نتوانستیم از لحاظ عملی سازماندهی کنیم تا در راس امور بمانیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: خداوند پیامبران را با کتاب و ترازو برای اجرای عدالت و رفتار بر اساس عدالت فرستاد و قرآن نیز سرشار از آیات مورد عدالت است و همه مسلمانان معتقد هستیم امام زمان (عج) برای اجرای عدالت می آید، خداوند قرآن را برای ما زنده ها و عبرت، پند و راهنمایی ما زنده ها نازل کرده است نه برای خواندن برای اموات، آیا بر اساس آیات و روایات و دستورات خداوند و پیامبران و شهید کربلا که برای عدالت شهید شد مملکت را طبق عدالت توانسته ایم اداره کنیم؟ و در حقیقت چقدر تونسته ایم بر اساس عدالت بین اقشار مردم رفتار کنیم؟

بیگدلی تصریح کرد: آیا در میان مردم محروم و روستانشینان، کارمندان، فرهنگیان به عدالت رفتار شده است؟ آیا خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان از نحوه اجرای عدالت راضی هستند؟ آیا در رعایت حقوق قومیت ها که از اصول قانون اساسی است عدالت وجود دارد؟ و آیا تفاوت فاحش پرداخت‌ها و ایجاد گسل بین دریافتی کارمندان و بعضا مدیران ارشد توانسته‌ایم با عدالت رفتار کنیم؟ چرا عده‌ای از جوانان و دانش آموخته های کشور بدون شغل و درآمد حداقلی باشند و دچار آسیب های اجتماعی شوند و یک عده قلیل درآمد یک روزشان با درآمد کل عمر یک جوان برابری کند؟

وی افزود: آیا این از عدالت است که روستانشین محروم که امام آنها را صاحبان اصلی مملکت نامیدند از تحصیل محروم بماند اما فرد دیگری ماهانه میلیون ها تومان هزینه آموزش کند؟ آیا اینکه اجازه ندهیم بر اساس اصل ۱۵ قانون اساسی قومیت ها با زبان خود بخوانند و بنویسند اجرای عدالت است؟

عضو فراکسیون امید مجلس یادآورشد: اما نیاز اساسی و ضروری دیگر جامعه وحدت، انسجام و همدلی بر اساس تبعیت از قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری است در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به وحدت داریم هیچ کشوری در دنیا نخواسته و نتوانسته و نخواهد توانست منافع ما ایرانیان را برآورده کند، دل بستن به هر کشوری اشتباه است.

وی گفت: حضرت علی (ع) ایجاد وحدت در بین مسلمانان را از نماز و روزه برتر می داند، آیا ما که همیشه در صحبت ها، سخنرانی ها و دعاهایمان دم از علی می زنیم چقدر توانستیم فرمایش ایشان را عملی کنیم و در افکار و عقاید به تمام افراد سیاسی و غیر سیاسی، اقتصادی و دانشگاهی و متخصصان احترام بگذاریم؟

بیگدلی بیان کرد: ما برای رسیدن به اهداف انقلاب، امام و شهدا راهی جز رسیدن به وحدت واقعی و انسجام که منجر به عدالت شود نداریم؛ باید همانند امامان خود ببخشیم و به همدیگر وصل شویم و نگذاریم دشمنان اسلام و ایران از اختلاف نظر ما سوء استفاده کنند، این تریبون ها و این فرصت ها که در اختیار ما گذاشته شده برای تخریب همدیگر نیست، هر فردی در هر مقام و موقعیتی بخواهد از موقعیت، تریبون و جایگاه خود عامل نفاق و دوری شود به کشور و شهدا خیانت کرده و مردم از چنین رفتارهایی ناراضی هستند و این افراد را نخواهند بخشید.

نماینده مردم خدابنده در مجلس عنوان کرد: شفاف سازی در تمام مسائل کشور از نیازهای اصلی است؛ شفاف سازی در زمینه مالی و اقتصاد بسیار موثر و مهم است اینکه بتوانیم و بدانیم از تولید پول و اسکناس و محل مصرف تا خروج پول از سیستم مالی و بانکی کشور شفاف سازی کنیم و آن را رصد کنیم تا همگان بدانند چه بلایی سر این اسکناس ها و پول بیت المال می آید حق طبیعی همه مردم و ایرانیان است.

بیگدلی افزود: اگر شفاف سازی انجام می شد ده ها میلیارد پول مردم در موسسات قرض الحسنه که خانواده ها را گرفتار کرده است، گم نمی‌شد و کسی جرات زمین خواری و پول خواری نداشت و در نهایت با شفاف سازی می توانیم مشخص کنیم ۷۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی در دولت نهم و دهم چه بلایی سرش آمده است.

وی گفت: اگر مجلس دهم به جای مصوب کردن طرح ها و قوانین و لایحه های موازی که آنچنان دردی از جامعه را درمان نخواهد کرد انرژی و توان خود را صرف شفاف سازی همین یک مورد کند و بتوانیم پول مردم و بیت المال را برگردانیم بزگترین خدمت را کرده ایم.

بیگدلی خاطرنشان کرد: مگر وزارت راه برای استانداردسازی جاده ها که قتلگاه و بلای جان مردم شده است چقدر بودجه می خواهد؟ با ۱۰ میلیارد دلار می شد کل کشور را ریل گذاری کرد. مگر وزارت نیرو برای چاره اندیشی و تامین آب شرب و آب کشاورزی چقدر اعتبار لازم دارد؟

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: