تب و تاب سیاسی در عراق

تلاش‌ها برای پیوستن نوری مالکی و حیدر العبادی به ائتلاف سائرون و فتح

کدخبر: 2220365

منابع آگاه از تلاش‌های گسترده برای تشکیل ائتلافی پنج‌جانبه برای تشکیل دولت در عراق خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، پایگاه اماراتی البیان در گزارشی به نقل از منابع آگاه از تلاش ها برای تشکیل ائتلافی پنج جانبه با حضور ائتلاف «نصر» به ریاست حیدر العبادی، «دولت قانون» با هدایت نوری المالکی و «جریان حکمت ملی» به ریاست سید عمار حکیم، در کنار ائتلاف «سائرون» به رهبری مقتدی صدر و «فتح» به ریاست هادی عامری خبر داد.

در این گزارش آمده است: پس از آن که مقتدی صدر از هم پیمانی سائرون و فتح خبر داد، اقدامی ناگهانی برای تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان صورت گرفت.

یک منبع آگاه روز گذشته اعلام کرد هیئتی به ریاست «قیس خزعلی» رئیس جنبش «عصائب اهل حق» همزمان با تشکیل ائتلاف از سوی مقتدی صدر و هادی عامری، با نوری المالکی دیدار کرده و طرحی را به وی پیشنهاد داده که از سوی هادی عامری به منظور مصالحه میان رئیس ائتلاف دولت قانون و رهبر جریان صدر پیگیری می شود. طبق گفته این منبع آگاه، این طرح به منظور ورود نوری المالکی به این ائتلاف جدید است.

این منبع به نقل از خزعلی گفته است: مالکی عنصری مهم در این ائتلاف جدید بوده و عاملی برای دور کردن درگیری های داخلی است که برخی طرف های داخلی و خارجی به دنبال آن هستند.

این منبع همچنین اعلام کرده رهبر جریان صدر به رئیس ائتلاف فتح گفته وی شایستگی سمت نخست وزیری را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: