ترامپ خواستار عضویت مجدد روسیه در گروه هفت شد

کدخبر: 2220371

رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد پیوستن دوباره روسیه به گروه هفت را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا معتقد است اعضای گروه هفت باید به فکر پیوستن دوباره روسیه به این گروه باشند چرا که در طول نشست اخیر این گروه در کبک کانادا، حدود 25 درصد زمان مذاکرات به روسیه اختصاص داشت.

ترامپ روز گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: ما در اجلاس گروه هفت حدود 25 درصد از زمان خود را در مورد روسیه بحث کردیم و من گفتم بهتر نبود اگر آنها (مقامات روسیه) نیز اینجا بودند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: حضور روسیه در نشست گروه هفت امکان دسترسی آسان به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، برای رفع نگرانی ها در خصوص سوریه و اوکراین را فراهم می کند.

سران هفت اقتصاد برتر جهان -آمریکا، آلمان، ژاپن، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و کانادا- در نشست دو روزه در کبک کانادا در خصوص مسائل مختلفی از جمله تعرفه های جدید گمرکی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم بحث و گفتگو کردند.

این گروه پیش از این به واسطه عضویت روسیه «گروه هشت» نامیده می شد ولی پس از بحران اوکراین در سال 2014 و اتهام زنی های غرب علیه روسیه مبنی بر دخالت در امور داخلی اوکراین، عضویت روسیه در این گروه لغو شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: