تظاهرات حمایت از غره در رام الله ادامه دارد/حمله عناصر تشکیلات خودگردان به تظاهرکنندگان

کدخبر: 2220377

عناصر سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با حمله به شرکت کنندگان تظاهرات همبستگی با ساکنان غزه آنها را سرکوب کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عناصر سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان با تهدید و متهم کردن تظاهرات کنندگان به خیانت، با باتوم و بمب‌های صوتی و گازی به آنها حمله و تظاهرات‌شان را سرکوب کردند.

سازمان‌های امنیتی و پلیس فلسطین تجمع ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی را که عصر چهارشنبه در رام الله برگزار شد متفرق کردند. همچنین نیروهای امنیتی در اطراف میدان المناره در مرکز شهر یک کمربند امنیتی ایجاد کردند و مانع از پوشش اخبار تظاهرات از سوی خبرنگاران شدند.

حدود ۲۰ فلسطینی دچار حالت خفگی به دلیل استنشاق گاز اشک آور شدند، در حالی که ۱۴ تن دیگر بازداشت شدند.

شاهدان عینی اعلام کرد، نیروهای امنیتی در شهر رام الله مستقر شدند در حالی که نیروهای امنیتی همچنان به حضور خود در شهر حضور دارند.

در همین راستا، منابع محلی از زخمی شدن چهار دختر جوان فلسطینی در اثر تجاوز عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان به تظاهرکنندگان خبر دادند.

این درحالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین در آستانه عید فطر هرگونه تظاهرات و تجمع در روزهای عید را ممنوع کرد. اسماعیل جبر، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور استان‌ها ارائه مجوز برای برگزاری تظاهرات‌ها و تجمعات را در طول روزهای عید ممنوع لغو کرد.

جبر مانع‌تراشی در برگزاری تظاهرات حمایت از نوار عزه را این گونه توجیه کرد که برگزاری تظاهرات باعث اخلال در رفت و آمد شهروندان شده و بر روند زندگی مردم در طول روزهای عید تاثیر می‌گذارد.

کمپین مردمی لغو مجازات‌های غزه از اقشار مختلف ملت فلسطین برای مشارکت گسترده در تظاهرات اعتراضی در محکومیت مجازات‌های نوار غزه در میدان المناره طی روز چهارشنبه دعوت کرده بود. این کمپین مردمی همچنین خواستار مشارکت گسترده در برنامه‌ها و فعالیت‌های ترتیب داده شده در حمایت از اصول این کمپین برای تکمیل روند لغو مجازات‌های اعمال شده علیه غزه شد.

در ادامه بیانیه این کمپین آمده است که تظاهرات روز یکشنبه گذشته تنها نوعی اعلام آغاز این کمپین بود که تنها با لغو تمامی مجازات‌ها متوقف خواهد شد. مسؤولان راه اندازی این کمپین همچنین از رسانه‌های فلسطینی و بین‌المللی خواستند که به فعالیت این کمپین در راستای منافع ملی فلسطین و تلاش برای رهایی از زیر بار استعمار توجه کنند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: