نشست فوری شورای امنیت در پی حمله ائتلاف سعودی به بندر حدیده یمن

کدخبر: 2220400

شورای امنیت سازمان ملل به منظور انجام مذاکرات فوری در خصوص حمله ائتلاف سعودی به بندر حدیده یمن تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل در پی آغاز حمله ائتلاف سعودی به بندر حدیده یمن، امروز پنجشنبه به منظور انجام مذاکرات فوری تشکیل جلسه می دهد.

طبق اعلام این خبرگزاری، انگلیس درخواست برگزاری چنین نشستی را داده است. قرار است این نشست ظهر امروز (ساعت 16 به وقت گرینویچ) و در پشت درهای بسته برگزار شود. نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل، دومین نشست این شورا در این هفته در خصوص بحران یمن خواهد بود.

گفتنی است سازمان ملل متحد در خصوص عملیات نظامی در بندر حدیده یمن که می تواند تحویل کمک های بشردوستانه و مواد غذایی به میلیون ها یمنی که در آستانه قحطی قرار دارند را با خطر مواجه کند، ابراز نگرانی کرده است.

همچنین بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در بیانیه ای هشدار داده است عملیات نظامی در حدیده یمن نباید جریان عبور کالا از طریق این بندر را با مشکل مواجه کند. وی گفت: ائتلاف به ما اطمینان داده نگرانی های بشردوستانه را در طرح های عملیاتی اش لحاظ خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ادامه ورود امدادهای غذایی، سوخت و مواد بهداشتی به یمن، امری ضروری است.

گفتنی است بندر حدیده که در آن حدود 600 هزار نفر سکونت دارند، راه ورودی اصلی کمک هایی است که برای حدود 8 میلیون از ساکنان یمن فرستاده می شود. حمله ائتلاف سعودی به بندر حدیده یمن پس از پایان ضرب الاجلی است که امارات، شریک اصلی عربستان در ائتلاف به سازمان ملل برای خروج هواداران انصارالله از این شهر داده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: