اعلام حمایت قطر از اردن بلافاصله پس از نشست «مکه»

کدخبر: 2220403

قطر چند روز پس از نشست عربستان برای اردن در «مکه»، اعلام کرد که در راستای حمایت از اردن قصد دارد در پروژه‌های زیر ساختی و گردشگری با ارزش ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن چهارشنبه (روز گذشته) در «امان» میزبان «شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر بود.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد، با توجه به شرایط و چالش‌های اقتصادی دشواری که اردن با آن روبروست و بنا بر دستورات امیر قطر، دوحه ده هزار فرصت شغلی در قطر برای جوانان اردنی فراهم می‌کند.

شبکه خبری «الجزیره» در توضیح جزئیات حمایت قطر از اردن، موارد ذیل را برشمرد:

-فراهم کردن ده هزار فرصت شغلی برای جوانان اردن.

-مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاریهایی که در پروژه‌های زیر ساختی و گردشگری با ارزش 500 میلیون دلار است.

به گزارش الجزیره، اقتصاد اردن با بحران مالی روبروست و از ناآرامیهای منطقه و تدابیر ریاضتی صندوق بین المللی پول متضرر شده است؛ مسئله ای که موجی از اعتراضات را به خاطر افزایش قیمت و کاهش یارانه ها به همراه داشت.

کما اینکه اقتصاد اردن طی سالهای گذشته به خاطر کسری بودجه و کاهش ورود سرمایه و کمکهای خارجی، رشد زیادی نداشته است.

وزارت خارجه قطر هم اعلام کرد که این کشور بر حمایت از قشر جوانی متمرکز شده است که امید آینده و نیروی محرک تولید هستند.

دوحه همچنین از برخی مواضع ثابت اردن در قبال بعضی مسائل از جمله مسئله فلسطین قدردانی و تأکید کرد که قطر مطمئن است که اردن این مرحله را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

این دیدار سه روز پس از نشست عربستان و امارات برای بررسی مشکلات اردن در «مکه» برگزار شد.

طبق برخی گزار‌ش‌های خبری، اردن از برخی مفاد طرح «معامله قرن» که داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا با حمایت عربستان و امارات در حال پیشبرد آن است و مسائل اصلی فلسطین از جمله بازگشت آوارگان و پایتختی قدس را نادیده گرفته و قصد دارد آوارگان فلسطینی حاضر در اردن را در همین کشور ابقا کند، ناخرسند است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: