راهنمای خرید/

کدام شارژر برای گوشی اندروید مناسب است؟

کدخبر: 2220494

با وجود تکنولوژی‌های جدید از جمله شارژ سریع و یا استفاده از باتری‌های بزرگ، هنوز هم استفاده از یک شارژر، ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، باتری ها یکی از جنبه های مهم هر دستگاه هستند که امروزه بحث بر سر آن ها بسیار داغ است. با وجود تمامی تکنولوژی های جدید از جمله شارژ سریع و یا استفاده از باتری های بزرگ، هنوز هم استفاده از یک شارژر مناسب، ضروری به نظر می رسد.

1- چگونه مطمئن شویم که اسمارت فون مان با حداکثر سرعت ممکن شارژ می شود؟

برای این کار، دو روش وجود دارد :

- شما یک شارژر اورجینال همراه خود دارید که می توانید از آن برای تست استفاده کنید.

از آنجایی که هر اسمارت فون یا تبلت اندرویدی برای شارژ شدن با شدت جریان خاصی طراحی شده است، شدت شارژ نیز از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است. اگر یک شارژر اورجینال همراه خود دارید، می توانید از این روش برای تعیین بهترین شدت جریان مناسب برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید.

مرحله اول: اپلیکیشن را اجرا کنید و شارژر را به دستگاه متصل کنید. Ampere شدت جریانی که گوشی شما دریافت می کند را بر حسب میلی آمپر، محاسبه می کند.

مرحله دوم: شارژر اورجینال را از پریز بکشید و شارژری را که می خواهید تست کنید به دستگاه متصل کنید. اگر شدت جریان نشان داده شده با این شارژر کم تر از عدد نشان داده شده در مرحله قبل باشد، شارژ دستگاه با این شارژر به مدت زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که اختلاف عددی بسیار کم می تواند تفاوت قابل توجهی در زمان شارژ داشته باشد. پس اگر میزان اختلاف بالا باشد، باید از شارژر دیگری استفاده کنید.

- شارژر اورجینالی همراه خود ندارید.

مرحله اول: با استفاده از جستجوی گوگل، مشخصات شارژر اورجینال دستگاه خود را پیدا کنید و شدت جریان آن را که بر حسب میلی آمپر یا آمپر است، یادداشت کنید.

بیشتر اسمارت فون ها دارای شارژری با ظرفیت بیشتر از حد نیاز باتری هستند. چرا که دستگاه هنگام شارژ شدن نیز به انرژی نیاز دارد تا بتواند صفحه نمایش را روشن نگه دارد، CPU را تغذیه کند و از طریق وای فای یا اینترنت همراه، به انتقال اطلاعات بپردازد.

مرحله دوم: شارژری که می خواهید تست را بر روی آن انجام دهید را به دستگاه وصل کنید و اجازه دهید Ampere محاسبات خود را انجام دهد.

مرحله سوم: اگر اسمارت فون شما با جریانی در حدود 0.8 برابر جریان شارژر اصلی، شارژ می شود، مشکلی وجود ندارد و می توان از این شارژر استفاده کرد. در غیر این صورت به دنبال شارژر دیگری باشید.

2- چگونه بفهمیم اسمارت فون مان چه میزان انرژی مصرف می کند؟

علاوه بر موارد ذکر شده، Ampere این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از میزان انرژی مصرفی دستگاه خود آگاه شوید.

مرحله اول: Ampere را اجرا کنید.

مرحله دوم: به قسمت تنظیمات در بالای صفحه رفته و بر روی Basic Settings کلیک کنید.

مرحله سوم: گزینه Enhanced Measurement را فعال کنید. اکنون به صفحه اصلی بازگردید. جایی که Ampere شروع به محاسبات و دریافت اطلاعات از باتری خواهد کرد.

از این اندازه گیری برای ایجاد تغییرات در اسمارت فون خود استفاده کنید. به طور مثال، درجه روشنایی صفحه نمایش خود را تنظیم کنید یا وای فای خود را خاموش کنید و سپس دوباره Ampere را چک کنید. به این ترتیب می توانید بفهمید برای استفاده از سرویس های مختلف به چه میزانی از انرژی و جریان نیاز دارید.

کدام شارژر برای گوشی اندروید مناسب است؟

3- شارژ دستگاه با شارژرهای قوی تر

در حالی که تولیدکنندگان از کاربران می خواهند فقط با شارژرهای اورجینال، دستگاه خود را شارژ کنند، اما بسیاری از افراد شارژرهای دیگر نیز امتحان می کنند. نکته جالبی که در مورد استفاده از شارژرهای قوی تر وجود دارد این است که در آزمایشات انجام گرفته با گوشی ها و شارژرهای مختلف، مشخص شده که هر اسمارت فون محدودیت خاصی برای دریافت جریان تعیین می کند و به همین دلیل انتخاب شارژرهای قوی تر تأثیری در میزان شارژ نخواهد داشت. به طور مثال، گوشی Galaxy Alpha به وسیله شارژر اصلی خود، با جریان 1.25 آمپر شارژ می شود. هنگامی که از یک شارژر با شدت جریان 2 آمپر برای شارژ این اسمارت فون استفاده شد، به طرز جالبی دیده شد که همچنان با شدت 1.25 آمپر شارژ می شود.

برای تأیید این مطلب نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد، اما به نظر می رسد استفاده از شارژرهای قوی تر آسیبی به اسمارت فون شما نخواهند زد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: