نایب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی:

سیاست های اقتصاد مقاومتی با همکاری ۳ قوه تحقق می یابد

کدخبر: 2220519

قوامی گفت: برای تحقق همه اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی باید هر سه قوه هماهنگ عمل کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، هادی قوامی نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص نحوه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: طی سال های اخیر طبق آمارها تعداد کارآفرینان کاهش یافته است در حالی که اگر سیاست اقتصاد مقاومتی درست اجرا می شد باید میزان کارآفرینی رشد می کرد. وی ادامه داد: تا وقتی که شرایط اجتماعی برای کارآفرینان فراهم نباشد اقتصاد کشور مقاوم نمی شود.

نایب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی افزود: دولت اقداماتی انجام داده است اما سوال این است که این کارها در راستای اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است اگر چنین است چرا اهداف این سیاست محقق نشده است. قوامی گفت: هزینه های جاری در کشور بسیار بالاست به طور مثال سال 92 هزینه های جاری ما به 300 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است؛ دولت و مجلس باید لایحه یا طرحی ندهند که مغایر با سیاست اقتصاد مقاومتی باشد و هزینه های جاری را افزایش دهد. این نماینده مجلس تصریح کرد: انتخاب و گزینش پروژه های اجرایی، مناسب و در راستای اقتصاد مقاومتی نبوده است وقتی پروژه ای انتخاب و عملیاتی می شود انتظار این است که بر رشد اقتصادی بیفزاید. نایب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی گفت: برای تحقق همه اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی باید هر سه قوه هماهنگ عمل کنند و متحد برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

ضرورت پایش مستمر نحوه اجرای سایت های اقتصاد مقاومتی از سوی مجلس

بر اساس این گزارش حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسون حمایت از تولید ملی با بیان این که برای اجرای قانون سیاست اقتصاد مقاومتی ابهامی وجود نداشته است افزود: فقط اصلاحاتی در این قانون انجام گرفت تا بهتر اجرا شود و اصلاحیه برای پایش مستمر نحوه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بود. فولادگر گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی برای همه قوا دستور العمل و لازم الاجراست و همه باید همسو با آن حرکت کنند. رئیس کمیسون حمایت از تولید افزود: اگر سیاست های مصوب شده مثل مردمی کردن اقتصاد، دانش بنیان کردن اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت و انضباط مالی به درستی اجرا می شد باید آثار آن را می دیدیم که اینگونه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: