/اخبار کوتاه سینمایی/

بازسازی سینماهای استقلال و سپیده/ دبیر هفدهمین جشن مدیران تولید مشخص شد

کدخبر: 2220760

سینما استقلال و سینما سپیده تهران قرار است به زودی نوسازی شده و بعد از ماه صفر دوباره به چرخه اکران اضافه شوند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در بسته خبری پیش رو برخی اتفاقات حوزه سینما مرور می شود.

دبیر هفدهمین جشن مدیران تولید سینما شد

هفدهمین جشن انجمن صنفی مدیران تولید سینما برای نخستین بار با ساختاری جدید در تیر ماه امسال برگزار می شود. در این رویداد سینمایی، علاوه بر ارج نهادن به پیشکسوتان این حرفه از مدیران فعال تولید سینما نیز قدردانی خواهد شد و پروژه های سینمایی نیز از این منظر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بر اساس تصمیم هیئت مدیره انجمن صنفی مدیران تولید سینما، علی قائم مقامی از مدیران تولید با تجربه سینما به اتفاق آرا به عنوان دبیر این جشن منصوب شد.

در سوابق سینمایی علی قائم مقامی تهیه کنندگی فیلم های جشن دلتنگی، کفشهایم کو و مدیریت تولید فیلم های رستاخیز، چ، به رنگ ارغوان، نسل سوخته، شب یلدا و... دیده می شود.

وی هم اکنون عضو هیئت مدیره و سخنگوی خانه سینما است.

رئیس هیئت انتخاب جشنواره فیلم سلامت منصوب شد

شهرام رفیعی فر طی حکمی از سوی محمد کیاسالار دبیر سومین جشنواره فیلم سلامت به عنوان رئیس هیئت انتخاب این جشنواره منصوب شد.

رفیعی فر در دومین جشنواره فیلم سلامت نیز به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران بخش سینمایی فعالیت داشته است.

بر اساس فراخوان منتشر شده توسط دبیرخانه جشنواره، پنج بخش سومین جشنواره فیلم سلامت را فیلم های سینمایی (بیش از 70 دقیقه)، مستند (از 15 تا 70 دقیقه)، کوتاه (حداکثر 30 دقیقه)، برنامه های تلویزیونی (حداکثر 90 دقیقه) و دانشجویی (از 3 تا 30 دقیقه) تشکیل می دهد که در این بخش ها سه جایزه (تندیس جشنواره و دیپلم افتخار) به همراه جایزه نقدی اهدا می شود.

20 تیر ماه به عنوان آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار اعلام شده است.

سومین جشنواره فیلم سلامت به دبیری محمد کیاسالار شهریور امسال برگزار خواهد شد.

فیلم فوتبالی «آبی به رنگ آسمان» در روزهای پایانی تولید

فیلم تاریخ باشگاه آبی های پایتخت با نام «آبی به رنگ آسمان» به کارگردانی امیر رفیعی، درحالی به روزهای پایانی تولید نزدیک می شود که بعد از شماری از چهره های سینما و ورزش، ولی الله شجاع پوریان رئیس ورزش های همگانی پایتخت هم در آن حضور یافت.

شجاع پوریان رئیس ورزش های همگانی استان تهران، معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری پایتخت، عضو سابق شورای شهر تهران و نماینده اسبق مجلس در فیلم مستند «آبی به رنگ آسمان» حاضر شد و کوشید به زعم خود پیرامون ارتقای فرهنگ هواداری در راستای اخلاق شهروندی و نقش باشگاه های پرطرفدار در این زمینه صحبت کند.

وی به همراه شاهرح رضایی فر مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری برای ضبط سکانس هایش در «آبی به رنگ آسمان» حاضر شد.

«آبی به رنگ آسمان» چند روز قبل آخرین ضبط خود را که مرتبط با تیتراژ آغازین بود در ورزشگاه شیرودی تهران یا همان امجدیه سابق پشت سر گذاشت تا کار وارد مراحل نهایی تدوین توسط رضا تاری وردی شود.

در این فیلم که قبل تر «4 فینال آسیا» نام داشت، به ترتیب ورود در فیلم چهره هایی همچون همایون ارشادی، مهناز افشار، سیامک انصاری، فرهاد اصلانی، حمیدرضا آذرنگ، بابک حمیدیان و رضا یزدانی حضور داشته اند و رضا یزدانی دو اثر نیز یرای این کار خوانده است.

تهیه کنندگی «آبی به رنگ آسمان» را امیر رفیعی برعهده داشته و شهاب کاظمی به عنوان مشاور پروژه حضور داشته است. خشایار الوند هم نگارش متن فیلم را انجام داده است.

پوستر جدید «شماره 17 سهیلا» در آستانه اکران رونمایی شد

فیلم سینمایی «شماره 17 سهیلا» از چهارشنبه 30 خرداد ماه به سرگروهی کورش در سینماهای سراسر کشور اکران می شود.

ساخته غفاری داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریعتر ازدواج کند تا بچه دار شود.

این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و مورد توجه منتقدان و سینماگران قرار گرفت. پس از آن در جشن تصویر سال و جشنواره فیلم سلامت حضور یافت و در جشن انجمن منتقدان نیز در بخش کارگردانی و بازیگر نقش اول زن کاندید بود.

محمود غفاری نویسنده و کارگردان و سید امیر سیدزاده تهیه کننده «شماره 17 سهیلا» هستند و زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، احسان امانی، فریدون محرابی و حکیمه فیوجی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«شماره 17 سهیلا» روایتگر داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریع تر ازدواج کند تا بچه دار شود.

پروانه ساخت این فیلم در ابتدا با عنوان «صندلی سفید» صادر شده بود که در میانه تولید به «سهیلا» و درنهایت به «شماره 17 سهیلا» تغییر نام داد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دختری در آستانه میانسالی تصمیم می گیرد که هر طور شده ازدواج کند.

سینما استقلال و سپیده تهران بازسازی می شوند

محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز گفت: بازسازی سینماهای استقلال و سپیده به زودی آغاز می شود. سینما استقلال ماه محرم امسال تعطیل و پس از بازسازی به سه سالن تبدیل می شود. بازسازی سینما سپیده هم یکی دیگر از برنامه های موسسه برای سینماهای حوزه هنری در تهران است و این سینما هم سه سالنه می شود.

وی درباره افتتاح پردیس ساحل اصفهان گفت: ساخت این پردیس ادامه دارد و با تاخیری یک ماهه به دلیل تامین نشدن منابع مالی و محقق نشدن وعده ها اواخر تیرماه شاهد افتتاح این پردیس هستیم.

سینما سپیده در خیابان انقلاب و سینما استقلال در میدان ولیعصر (عج) قرار دارند و متعلق به حوزه هنری هستند.

«تدوینگر از نگاه تدوینگر» رونمایی می شود

آیین رونمایی کتاب «تدوینگر از نگاه تدوینگر» شامل گفت وگو با تدوینگران فیلم، ترجمه حسن حسندوست ساعت 18 روز سه شنبه 29 خرداد ماه در تالار زنده یاد سیف الله داد خانه سینما (خیابان بهارجنوبی، کوچه سمنان) برگزار می شود.

در این مراسم که با حضور سینماگران، نویسندگان، منتقدان، مترجمان و ناشران کشور بر پا خواهد شد، احمد ضابطی جهرمی، مهران کاشانی و سعید عقیقی در کنار حسن حسندوست به بررسی این اثر خواهند پرداخت. حضور دانشجویان رشته های هنری و ادبی در این آیین آزاد است. این کتاب توسط نشر سفیدسار منتشر شده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: