فارس گزارش می دهد

ارکستر سمفونیک وارد روسیه شد/ سنپترزبوگ میربان اولین اجرای هنرمندان ایرانی

کدخبر: 2220766

نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی، برای برگزاری سه کنسرت در کشور روسیه همزمان با جام جهانی فوتبال، وارد این کشور شدند.

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، کاروان ارکسترهای دولتی ایران برای برگزاری سه کنسرت در شهرهای سنپترزبوگ، مسکو و کازان به روسیه سفر کرده و امشب در اولین اجرای خود در سالن چایکوفسکی روی صحنه می رود.

نگرشی تازه به روابط فرهنگی ایران و روسیه

علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در نشستی رسانه ای درباره این رویداد گفت: این صد نفری که به روسیه اعزام می شوند با پشتوانه، برنامه ریزی و حمایتی صورت می گیرد که واقعا اتفاق نادری است. خوشبختانه در این مدت که به ما انتقاداتی مطرح شده بود به اصل کاری که انجام شده ، ایرادی گرفته نمی شد و دوستان بر این باور بوند که در شلوغی جام جهانی اتفاقات ارگسترها در روسیه دیده نمی شوند.

وی افزود: من خلاف این نظر را دارم چون اجراهای ارکسترهای دولتی در روسیه قطعا اتفافات خوبی را در روابط فرهنگی ایران و روسیه خواهد شد. به طور حتم ما تلاش می کنیم همراه با فرنزدان برومند کشورمان در ورزش فوتبال، نام ایران را بلند آوازه کنیم و پرچم ایران در فضای مهم جام جهانی بیشتر و مهم تر دیده شود. به هر حال امروز که این سفر آغاز شده به مردم قول می دهیم که برنامه خوبی داشته باشیم.

تمامی هزینه های سفر را اسپانسر ارکستر تامین کرده است

مدیر عامل بنیاد رودکی در ادامه با اشاره به هزینه های این سفر گفت: شاید به خاطر مسائل و دیدگاه های مختلف حضوراین چنین ارکسترها مقداری قابل نقد باشد که چرا در این فضای اقتصادی این تعداد نفر به روسیه سفر کند. در حالیکه من باید بگویم این سفر در قالب سه تفاهمنامه با کنسرواتوار چایکوفسکی، شرکت هاکوپیان و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته که می تواند در این رویداد جهانی کمک قابل توجهی به ما کند. تمامی هزینه های سفر را اسپانسر ارکستر تامین کرده است.

صفی پور ادامه داد: قرارداد با طرف روسی در سه حوزه هنرهای تجسمی، تئاتر و موسیقی است که یکی از بندهای اصلی تفاهم نامه اشاعه موسیقی اصیل ایرانی است که این کنسرواتوار بتواند برنامه هایی را در این زمینه اجرا کند که اجرای برنامه در این کشور و برگزاری مستر کلاس های مختلف در این زمینه از جمله آنهاست.

انتهای پبام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: