حرکت بخش‌های اجرایی در زمینه اقتصاد مقاومتی در حد انتظار نیست

کدخبر: 2220824

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به دریافت گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی، گفت: حرکت دستگاه‌های اجرایی در این زمینه در حدی که انتظار داشتیم، نیست.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور کبگانیان در جمع خبرنگاران در خصوص گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه گزارش دستگاه‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی را دریافت کردیم، افزود: با دریافت این گزارش‌ها در حال تحلیل آنها هستیم.

وی با اشاره به جمع‌بندی این گزارش‌ها خاطر نشان کرد: به طور کلی حرکت بخش‌های اجرایی در حدی که انتظار داشتیم، نیست، ولی گزارش رسمی را ارائه خواهیم کرد.

کبگانیان همچنین در خصوص تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تولید علم، اظهار کرد: برای تولید علم در حوزه‌های علوم انسانی و علم و فناوری این گونه مطرح است که در بخش‌هایی که کشورهای صنعتی و غربی جلو هستند، مشکلی نداریم که از آنها یاد بگیریم؛ حتی مقام معظم رهبری فرمودند که شاگردی می‌کنیم، ولی جوانان ما باید در بسیاری از حوزه‌ها به خصوص در اولویت‌های نقشه جامع علمی اعتماد به نفس داشته باشند.

قائم مقام ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور یادآور شد: ما در زمینه اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور واقعا جلو افتاده‌ایم و دیگر در این زمینه‌ها باید دیگران شاگردی کنند.

وی در عین حال با تاکید بر لزوم توجه به تحول در حوزه علوم انسانی، ادامه داد: در حوزه علوم انسانی ما نیاز به تحول اساسی داریم و باید نظریه‌پردازی کنیم. باید تحول علوم انسانی را جدی بگیریم.

کبگانیان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ابعاد نقشه جامع علمی نیز تأکید داشتند، افزود: ما با کمک وزرای علوم و بهداشت جلسه گذاشتیم که سرعت ارتباط با استان‌ها را بیشتر کنیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: