مشاور اجرائی رئیس مرکزی پزشکی جمعیت هلال احمر خبر داد

معاینه پزشکی ۸۰ هزار زائر حج تمتع سال ۹۷/ ۵۶ نفر در معاینات پزشکی رد شدند

کدخبر: 2221587

مشاور اجرایی رئیس مرکزی پزشکی هلال احمر از معاینه پزشکی حدود ۸۰ هزار نفر از زائران حج تمتع ۹۷ خبر داد.

طاهر درودی مشاور رئیس مرکزی پزشکی جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛اظهار کرد: معاینه حدود ۸۰ هزار نفر از زائران حج تمتع سال ۹۷ در سیستم ثبت سازمان هلال احمر شده است.

وی افزود:امسال هزار و ۴۶۹ نفر از زائران حج تمتع ۹۷ بزرگسالان هستند که هزار و ۵۱ نفر آن ها را مردان و ۴۱۸ نفر را زن ها تشکیل می دهند و ۹۱ نفر هم زائران زیر ۱۸ سال هستند.

مشاور اجرایی رئیس مرکزی پزشکی هلال احمر افزود: معاینات برای این ۸۰ هزار نفر تمام شده است و فعلاً مشکل خاصی نداریم و تنها معاینه زائران کاروان هایی که به تازگی تشکیل و زائرانی که انصراف دادند و افراد جدید جایگزین آن ها شده اند باقی مانده است، که تعداد آن ها کمتر از ۶۰۰ نفر است

درودی در خصوص منع سفر افرادی که محدودیت جسمی و فیزیکی دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه قرار است زائران اعمالشان را به طور کامل انجام دهند معایناتی را قبل از سفر انجام می دهیم و بعد از تاییدیه پزشکی که در سیستم ثبت خواهد شد، افراد مجاز به اعزام هستند.

وی در ادامه افزود: تا کنون ۵۶ نفر در معاینات پزشکی رد شدند و مجاز به اعزام نخواهند بود، اما افرادی که بیماری و مشکلات آن ها موقتی است مانند خانم های باردار سال بعد می تواند به حج تمتع مشرف شوند.

مشاور اجرایی رئیس مرکزی پزشکی هلال احمر گفت: هلال احمر توصیه های پزشکی را در اختیار سازمان حج و زیارت که عمدتاً ارتباط بیشتری با زائران دارد قرار می دهد.

وی اظهار کرد: عمده ترین مشکل ما مانند سال گذشته گرما و بحث گرمازدگی است و به زائران تاکید می کنیم که به توصیه ها و آموزش هایی که توسط همکاران و پزشکان در کاروان ها داده می شود، توجه کنند.

درودی تصریح کرد: توصیه هایی که در جلسات آموزشی برای زائران مطرح می شود موارد شود ساده ای به نظر می رسند که عمل کردن به آن ها باعث می شود که در طول سفر حج کمتر دچار مشکل و بیماری شوند.

وی گفت: ما به زائران توصیه می کنیم که از لباس های رنگ روشن، نخی و نازک تر استفاده کنند و کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرند.

دوردی در پایان در رابطه با ارائه خدمات و ایجاد تونل های سرد، اظهار کرد: برای بیمارستان های صحرایی عرفات و منا برای بیماران گرما زده مانند سال گذشته تامین تونل های سرد پیش بینی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: