تماشای سه بعدی مسابقه‌های جام جهانی امکان پذیر می‌شود+ تصاویر

کدخبر: 2221591

برای تماشای مسابقه‌های پرهیجان فوتبال درآینده نزدیک نیاز بدون نیاز به استادیوم می‌توانید حتی درخانه بازی‌ها را سه بعدی دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن آوری های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ کارشناسان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی AI نوعی صفحه نمایشگرسه بعدی ایجاد کرده اند که می تواند بازی فوتبال را به شکل سه بعدی هولوگرامی تبدیل کند.

کارشناسان این طرح همچنین اعلام کرده اند امکان مشاهده بازی جام جهانی با استفاده از این فناوری وجود دارد و کاربران نیاز به استفاده از عینک هوشمند (HoloLens) ساخت شرکت مایکروسافت دارند که سبب بازسازی وشبیه سازی بازی فوتبال می شود.

محققان سازنده این فناوری اعلام کرده اند کاربران می توانند به مشاهده سه بعدی بازی های فوتبال با استفاده از عینک های سه بعدی یا دستگاه های واقعیت افزوده (AR device) بپردازند.

این پروژه محصول مشترک دانشمندان دانشگاه واشنگتن با گوگل و فیس بوک است که درنهایت یک فایل ویدیویی را به نمایش مجازی سه بعدی هولوگرامی تبدیل می کند.

کارشناسان در این طرح ۱۲ هزار تصویر دو بعدی از بازیکنان بازی های ویدئویی فیفا را جمع آوری و سپس با استفاده از فناوری هوش مصنوعی آن را تبدیل به سه بعدی کرده اند.

ابداع این فناوری کار بسیار پیچیده ای است، زیرا نیاز به بررسی تمام حرکت های بازیکنان فوتبال و بازسازی ترکیبی آن ها به شکل سه بعدی است؛ افزون برشبیه سازی سه بعدی، دانشمندان رنگ های طبیعی را نیز برای بازیکنان درنظر گرفته اند تا به واقعیت نزدیک تر باشد.

واقعیت افزوده AR با واقعیت مجازی VR تفاوت دارد، در واقعیت مجازی فرد با استفاده از دوربینی که برچشم قرار می دهد خود را درفضایی تخیلی حس می کند و احساس هایی چون راه رفتن، لمس اشیا، برداشتن وسایل و مواردی از این دست را تجربه می کند اما در واقعیت افزوده، پس از استفاده از دوربین، اشیای مجازی وارد دنیای واقعی می شوند و فرد می تواند به مشاهده اجسام مجازی و انسان ها بپردازد.

نتیجه پژوهش دانشمندان برای ابداع این شیوه مشاهده فوتبال به شکل هولوگرامی درکنفرانس رایانه ای در یوتای آمریکا ارائه خواهد شد.

منبع: Dailymail

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: