وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

هیچ رشته‌‌ای در دانشگاه آزاد حذف نمی‌شود /بازگشت ۳ رشته دانشگاه صدا و سیما به دفترچه کنکور ارشد

کدخبر: 2221593

وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حوزه وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بی شماری روبه رو بود که خلاصه ای از آن را می توانید در ادامه دنبال کنید.

بین المللی شدن مراکز آموزش عالی از طرح های اقتصاد مقاومتی است

غلامی وزیر علوم گفت:ما در دنیای پر شتاب کنونی در زمینه های تحولی نمی توانیم به مدلی که تا کنون توفیقاتی را نصیب مراکز علمی کشور کرده، بسنده کنیم و قانع باشیم و همان مدل را بخواهیم پیش ببریم؛ قطعاً در این زمینه نوآوری و پیش بینی های جدید و وسیع لازم است که این مهم نیاز به مجموعه های فکری دارد که هم در سطوح ستادی و کلان کشور و هم درسطح صف یعنی دانشگاه ها در خصوص ارائه این مدل ها باید تلاش شود که ان شاالله این مورد هم به حول و قوه الهی به نتیجه خواهد رسید.

غلامی افزود: ما در بخش اجرایی در وزارت علوم مجموعه های فکری و علمی فراوانی داریم و باید تلاش کنیم که از آنها به بهترین نحو استفاده کنیم ولی حتماً به مراکز فکری اینچنینی هم نیاز داریم که ان شاالله بتوانیم ازآنها نیز بهره مند شویم.

هیچ رشته ای در دانشگاه آزاد حذف نمی شود

رهایی معاون اموزشی دانشگاه ازاد گفت:ممکن است در مقطعی، ظرفیت پذیرش رشته ای صفر شود، اما بنا به ضرورت و تقاضا ممکن است چند سال دیگر دوباره پذیرش داشته باشیم. بنابراین حذف رشته نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در سطح کشور واحدهای دانشگاهی وجود دارند که فاصله آنها کمتر از 50 کیلومتر است، افزود: اگر یک رشته در دو واحد با تقاضای کم ارائه شود و کلاسها بحد نصاب نرسد، هر دو واحد زیر ظرفیت کار می کنند و هر دو زیان ده می شوند. لذا با تجمیع دانشجویان از اساتید هر دو واحد استفاده بیشتری می شود.

ایران هیچ دانشجویی در آمریکا ندارد

سالار آملی معاون بین الملل وزارت علوم گفت:بهره گیری از توانایی های ایرانیان خارج از کشور که یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری است که در برنامه های ما جای دارد پیگیر آن هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایران هیچ دانشجویی در آمریکا ندارد و هیچ دانشجوی آمریکایی هم در ایران تحصیل نمی کند، در سال 57، ایران بیشترین تعداد دانشجو را در کشور آمریکا داشت و در حال حاضر هم کشورمان یازدهمین کشور در جهان است که دانشجوی آمریکایی ندارد.

افزایش مبلغ وام دانشجویی در سال ۹۷

یزدان مهر مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت:سال ۹۵ حدود ۵۸ میلیارد تومان و سال ۹۶ حدود ۱۶۶ میلیارد تومان، وام ویژه دکتری پرداخت شد که امسال این وام به ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته و می توانیم تعداد بیشتری از دانشجویان دکتری را پوشش دهیم.

وی با اشاره به افزایش وام ضروری دکتری بیان کرد: به هر دانشجوی دکتری ۳ میلیون تومان وام ضروری ارائه می شود که در گذشته رقم این وام یک میلیون تومان بود و اکنون این رقم ۳ برابر شده است؛ سال گذشته ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام ضروری دکتری پرداخت شد که امسال به ۶۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. یعنی ۴۷ درصد افزایش یافته است.

بازگشت ۳ رشته دانشگاه صدا و سیما به دفترچه کنکور ارشد

اسفندیاری گفت:در اصلاحیه پنجم دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۷، سه رشته دانشگاه صدا و سیما که باقی مانده بود به دفترچه بازگشت.

وی ادامه داد: پیش از این معاون وزیر علوم هم در مصاحبه ای از حذف تعدادی از رشته های این دانشگاه خبر داده بود که باهماهنگی صورت گرفته به دفترچه بازگردانده شد.

ساختمان جدید دانشگاه آزاد تحویل گرفته شد

رهبر گفت گفت:توافق مسئولان در جلسات دانشگاه آزاد و کمیته امداد باعث شد که حراست کمیته امداد ساختمان را تخلیه کند و حراست دانشگاه آزاد در مجتمع مستقر شوند. البته در این بازدید نام مجتمع به مجتمع دانشگاهی امام خمینی (ره) تغییر یافت.

رهبر تصریح کرد اضافه کرد: ۳۰ هزار دانشجوی واحد تهران مرکز دانشگاه تهران از مهرماه به این مجتمع منتقل می شوند، این افراد در ۶ دانشکده و ۱۲ ساختمان مسکونی و اداری فعال بودند البته به دلیل نبود برخی تجهیزات دانشجویان سال های دوم، سوم و چهارم مقطع کارشناسی دانشکده هنر به این ساختمان منتقل نمی شوند و آینده انتقال آنها پیگیری می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: